کدخبر :191412 پرینت
13 مهر 1395 - 17:01

دکتر واعظی خواستار نقش آفرینی UPU در ایجاد روحیه‌ی همکاری در زمینه‌ی ارایه‌ی سرویس‌های پستی شد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، اظهار داشت: برای تحقق این هدف، با بهره گیری از رویکردهای نوآورانه و ابتکاری و همچنین استفاده از فناوری های پیشرفته توسط نیروی انسانی متعهد و کارآمد، می توان به بسیاری از موانع و محدودیت ها غلبه کرد.

متن خبر

به گزارش سیتنا، دکتر واعظی در سخنانی در بیست و ششمین کنگره جهانی پست با ابراز امیدواری نسبت به نقش آفرینی اتحادیه جهانی پست به عنوان یکی از نهادهای تخصصی سازمان ملل در ایجاد روحیه تعامل و همکاری در زمینه ارایه سرویس های پستی، با اشاره به سابقه ایران در زمینه ارتباطات، گفت: کشور من افتخار دارد که تقریبا از 2500 سال پیش مهد سیستم پستی بوده که بر اساس زنجیره‌ای از ایستگاه هایی به نام چاپارخانه در فواصل بسیار طولانی برای ارائه سریع خدمات و مقابله با تلاش مامورین بنا نهاده شده بود.

وی با بیان اینکه امروزه اولویت ما با داشتن چنین پشتوانه ای در توزیع نامه ها و دیگر اشکال پیام، حفظ اعتماد و اطمینان به نهاد مطمئن و قابل اتکایی است که علاوه بر مسوولیت ارائه سرویس های پستی، گستره ای از سرویس های روزآمد، مدرن، مبتنی بر نیاز های آتی و همگام با ملزومات امروز را بر عهده دارد، اظهار داشت: ما در انجام این مهم از نیروی انسانی متعهد و کارآمد، فناوری های پیشرفته و تسهیلات مدرن برای خدمت رسانی به ملت مان بهره می بریم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در ادامه، خاطرنشان کرد: سیستم پستی در ایران شبکه ای از دفاتر پستی حتی در دورافتاده ترین نقاط کشور است و ما در حال اجرای سیستم استاندارد سازی آدرس املاک (GNAF) که موجب افزایش بهره‌وری می شود، هستیم.

وی از آسان سازی عملیات و به روز رسانی ابزار های مختلفی که در حفظ و مدیریت شبکه گسترده پستی به کار می آیند خبر داد و گفت: این مورد به منظور ایمن سازی محیط کسب و کار مورد استفاده قرار می گیرد.

واعظی رشد سریع تجارت الکترونیک به عنوان یک اکوسیستم مورد استفاده در ایران را یک چالش و در عین حال یک فرصت عنوان کرد و گفت: ما متعهد به آینده ای درخشان برای سیستم پستی ایران که در آن تجارت الکترونیک جایگاه ویژه و ممتازی دارد، هستیم و همه تلاش خود را برای تحقق آن به عمل می آوریم.

وی افزود: در حال حاضر، سیستم پستی در ایران جزیی لاینفک از سرویس های دولتی متعدد از جمله توزیع گذرنامه، گواهینامه رانندگی، اسناد و املاک، سرویس های مالی و سایر اسناد دولتی است.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.