کدخبر :190125 پرینت
30 مرداد 1395 - 12:42

دکتر واعظی در سفر به اراک، خبر داد:

افتتاح فاز نخست شبکه‌ی ملی اطلاعات در هفته‌ی دولت/ افزایش شش برابری شبکه‌ی پهن باند کشور در دولت تدبیر و امید

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، با اشاره به اینکه زیرساخت‌های حوزه‌ی ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور در این سه سال گسترش بسیار زیادی پیدا کرده است، اظهار کرد: شبکه‌ی انتقال کشور نیز از ابتدای این دولت تا کنون و در مدت این سه سال، نزدیک به سه برابر شده است.

متن خبر

به گزارش سیتنا، دکتر محمود واعظی که به اراک سفر کرده است، در جمع خبرنگاران در این شهر، افزود: شبکه‌ی پهن باند کشور بیش از 6 برابر شده و زمینه‌ای فراهم شده تا فاز نخست شبکه‌ی ملی اطلاعات در هفته‌ی دولت افتتاح شود.

واعظی، تصریح کرد: علاوه بر افتتاح این شبکه، فاز نخست بخشی از دولت الکترونیک در کشور نیز به بهره‌برداری می‌رسد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، با اشاره به وضعیت شبکه‌ی ملی، گفت: در بخش فناوری اطلاعات در آستانه‌ی یک تحول بزرگ در کشور هستیم، این در حالی است که شبکه‌ی ملی در کشور در حال تکمیل شدن است.

وی افزود: فاز نخست شبکه‌ی ملی اطلاعات را در هفته‌ی دولت و فاز دوم آن را نیز در دهه‌ی فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسانیم.

واعظی خاطرنشان کرد: در سفر قبلی که به استان مرکزی داشتم در حوزه‌ی زیرساخت‌های ارتباطی در استان مرکزی اقداماتی انجام و مقرر شد شبکه‌های فیبرنوری بین‌شهری طراحی و ایجاد شود.

وی افزود: در این فاصله، زیرساخت‌های ارتباطی روستاها و همچنین شبکه‌ی نسل سوم و چهارم را فراهم کردیم.

واعظی بیان داشت: بخشی از این زیرساخت‌های ارتباطی که کارهای آن انجام شده امروز افتتاح شده و بخشی از آن در سفر رئیس جمهور به استان مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.