کدخبر :188757 پرینت
23 تیر 1395 - 17:33

تجمع سپرده گذاران تعاونی ثامن الحجج در نمایشگاه بین‌المللی و سکوت بانک مرکزی!

اعتراضات سپرده گذاران تعاونی غیر مجاز ثامن الحجج همزمان با روز پایانی نهمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه همچنان ادامه دارد و این بار بانک پارسیان مورد اعتراض تجمع کنندگان قرار گرفته است.

متن خبر

به گزارش خبرنگار سرویس بانک و بیمه سیتنا، با نزدیک شدن به ساعات پایانی نهمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه، همچنان تجمع اعتراض آمیز جمعی از سپرده گذاران تعاونی غیر مجاز ثامن الحجج در مقابل سالن خلیج فارس نمایشگاه بین المللی تهران ادامه دارد.

این تجمع اعتراض آمیز که تاثیرات نامطلوبی بر نمایشگاه هم به جای گذاشته، در روزهای برگزاری نمایشگاه ادامه داشته و دامنه اش به روز پایانی نمایشگاه هم کشانده شده است؛ اگرچه طی این مدت ورود مقامات مسوول هم نتوانسته تجمع کنندگان را برای خاتمه اعتراض هایشان مجاب کند.

بانک پارسیان که تنها به عنوان بانک عامل و مجری از طریق بانک مرکزی عهده دار پرداخت وجوه سپرده گذاران این تعاونی غیرمجاز شده است، هم اینک با اعتراضات هدفمند این افراد که ظاهرا تعداد اندکی از کل سپرده گذاران را شامل می شود، دست خوش حاشیه سازی هایی شده است.

برخی مسوولان می گویند که این افراد ظاهرا با ورشکسته جلوه دادن بانک پارسیان سعی بر ناکارآمد جلوه دادن نظام بانکی کشور دارند؛ چرا که ایجاد اختلال در یک بانک بزرگ کشور همچون بانک پارسیان به طور حتم کل نظام بانکی کشور را دچار حواشی خواهد کرد.

از آنجایی که بانک پارسیان در فرآیند تصمیم گیری در خصوص تعیین و زمان بندی پرداخت اصل و یا سود سپرده ها، تملک و فروش دارایی ها و اموال این تعاونی هیچ دخالتی نداشته و تنها به عنوان بانک عامل و برای کمک به حل این مشکل عهده دار مسوولیت این امر شده است، انتظار می رفت تا بانک مرکزی نسبت به این اعتراضات و تجمعات که در مقابل شعب مختلف این بانک و حتی در مقابل غرفه این بانک در نهمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه برگزار شده اس،ت واکنش های لازم را انجام دهد، ولی مقامات مسوول بانک مرکزی به خصوص در این چند روز برپایی این نمایشگاه بین المللی سکوت اختیار کرده و ظاهرا اقدام موثری برای خاتمه دادن به این اعتراض ها انجام نداده اند.

امید است مسوولان بانک مرکزی در اسرع وقت نسبت به این اعتراضات که هم اکنون بانک پارسیان را هدف گرفته است واکنش نشان دهند، تا از یک سو رضایت سپرده گذاران تعاونی غیر مجاز ثامن الحجج جلب شود و از سوی دیگر بانک پارسیان بیش از این دچار حواشی نشود.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.