مدیرعامل رایتل، تاکید کرد:
تعیین کف قیمت برای اینترنت موبایل اقدامی موثر در مقابله با دامپینگ
مدیرعامل اپراتور سوم تلفن همراه معتقد است تعیین کف قیمت برای ارائه اینترنت تلفن همراه میتواند اقدامی موثر باشد و با این اتفاق اپراتورهای غالب و قدرتمند نمیتوانند دامپینگ انجام دهند تا به اپراتورهای ضعیفتر ضربه وارد شود.
به گزارش سیتنا، مجید صدری در گفتوگو با خبرنگار ایسنا، درباره اینکه گاهی گفته میشود درآمد اپراتورها در حوزه دیتا کاهش درآمد آنها در حوزه مکالمه و پیامک را جبران نمیکند اظهار کرد: به هر حال سودی که در مکالمه وجود دارد در دیتا و اینترنت نیست اما از سوی دیگر داده همراه یک حسن دارد و آن اینکه در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی که شعار سال هم هست میتواند شرکتها و افراد بیشتری را در ارائه سرویس دخیل کند.
وی ادامه داد: البته این در بحث اینترنت موبایل باید موضوع ارائه خدمات ارزش افزوده را هم مدنظر داشت.
مدیرعامل رایتل در پاسخ به سوالی درباره اینکه بستههای اینترنتی که از سوی اپراتورهای مختلف تلفن همراه ارائه میشود قیمتی کمتر از یک دهم قیمت اصلی را دارد، آیا این موضوع در درآمدزایی اپراتورها مشکلی ایجاد نمیکند و تعیین کف قیمت میتواند راهگشا باشد،متذکر شد: قطعا همین طور است البته درحال حاضر برای ارائه اینترنت همراه تنها قیمت سقف تعیین شده است اما بی شک تعیین کف قیمت هم میتواند اقدام موثری باشد چراکه در بازار اینترنت و دیتا بازیگران متعددی مانند شرکتهای ارائه کننده ADSL، شرکتهای FCP و غیره حضور دارند.
صدری همچنین عنوان کرد: با توجه به فعالیت این شرکتها در این عرصه باید بازار آنها را هم مدنظر قرار داد و در این میان اگر کفی برای قیمت اینترنت موبایل اعمال شود قطعا اتفاق مثبتی رخ داده است ضمن اینکه با این اتفاق اپراتورهای غالب و قدرتمند هم نمیتوانند دامپینگ انجام دهند تا به اپراتورهای ضعیفتر ضربه وارد شود.
وی در پایان در ارتباط با میزان مصرف دیتای نوروزی مشترکان اپراتور سوم هم اظهار کرد: میانگین مصرف دیتا در شبکه رایتل نوروز سال قبل 57 ترابایت بود که امسال این رقم رشدی نزدیک به چهار برابری داشته و به نزدیک 170 تا 200 ترابایت رسیده است.
انتهای پیام
افزودن دیدگاه جدید