کدخبر :182581 پرینت
16 آذر 1394 - 13:13

همکاری های ICT ایران و افغانستان افزایش می یابد

عبدالرزاق وحیدی، وزیر مخابرات و فناوری اطلاعات افغانستان که به دعوت دکتر واعظی به ایران سفر کرده است، با تقدیر از حمایت‌های ایران در مجامع بین المللی، گفت: سیاست کلی دولت وحدت ملی افغانستان افزایش سطح همکاریهای منطقه‌ای و بین‌المللی است و جمهوری اسلامی ایران با توجه به سابقه طولانی دارای جایگاه خاصی است.

متن خبر

به گزارش سیتنا، عبدالرزاق وحیدی با اشاره به تشکیل گروه های پنجگانه در زمینه بررسی زمینه های همکاری، گفت: تیم های کاری دو طرف در این مدت بر روی موضوعات مختلف کار کرده و در نهایت سند همکاری به امضا دو طرف می رسد.

وی سیاست حکومت وحدت ملی افغانستان را ایجاد ارتباطات منطقه ای و جهانی دانست و خاطر نشان کرد: ایران و افغانستان دارای پیوند های چندین هزارساله هستند و باید با تدوین برنامه‌ها و سیاست های دقیق در قسمت ICT و ارتباطات دیجیتالی برای برنامه‌های چندین هزارساله اقدام کرد.

وی از توافق در خصوص مسایل مورد علاقه دو طرف به ویژه هماهنگی و تبادل تجربیات در سطح مجامع بین المللی خبر داد و اظهار داشت: موقعیت استراتژیک افغانستان زمینه ارتباط جمهوری اسلامی ایران با چین و آسیای میانه را فراهم میکند و همچنین افغانستان هم می تواند از طریق ایران به ترکیه، قفقاز و خلیج فارس وصل شود.

وحیدی با تقدیر از حمایت‌ها و کمک‌های جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: امیدواریم بتوانیم از پتانسیل ایران جهت بازسازی افغانستان استفاده کنیم.

انتهای پیام

برچسب ها

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.