در بخش نخست برنامهی مناظره مطرح شد: وظیفهی دولت تنها ایجاد رقابت در بازار نیست/ تعرفههای رایتل 4 تا 10 درصد کمتر از اپراتورهای دیگر است/ اپراتورهای دولتی را یک شبه به بخش غیردولتی واگذار کردند
مهمانان حاضر در پنجاه و پنجمین برنامهی مناظره با موضوع "تناسب تعرفهها با کیفیت و سطح خدمات اپراتورهای تلفن همراه" به بیان دیدگاههای خود پرداختند.
به گزارش خبرنگار سیتنا، در بخش نخست برنامهی مناظرهی این هفته، "لطف الله صبوحی" قائم مقام سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، دکتر "علیرضا شاه میرزایی" عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی، سید "مجید صدری" مدیرعامل شرکت رایتل، "وحید صدوقی" مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار و "نادر قاضی پور" نماینده مجلس و عضو شورای رقابت در مدت زمان تعیین شده به ایراد مطالب خود پرداختند.
قائم مقام سازمان تنظیم مقرارت: ایجاد رقابت در بازار منجر به افزایش کیفیت و کاهش قیمت میشود
"لطف الله سبوحی" قائم مقام سازمان تنظیم مقرارت و ارتباطات رادیویی به مهم ترین وظیفهی این سازمان اشاره کرد و اظهار داشت: باید فضای کسب و کار به صورت عادلانه برای بخش خصوصی فراهم شود تا از این طرق به رقابت در بازار دست یابیم.
وی افزود ایجاد رقابت در بازار منجر به افزایش کیفیت، افزایش کمی خدمات و کاهش قیمت می شود که البته فاصله زیادی با این موضوعات داریم.
سبوحی با تاکید بر اینکه مطالبات مردم بهحق است، گفت: قیمت گذاریها بر اساس هزینههای اپراتورهاست، ضمن اینکه باید قیمت برای مردم قابل پرداخت باشد و به جذب سرمایه گذار منجر شود.
عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی: وظیفهی دولت تنها ایجاد رقابت در بازار نیست
در ادامه، "علیرضا شاه میرزایی" عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی در واکنش به این سخنان گفت: وظیفهی دولت تنها ایجاد رقابت در بازار نیست، بلکه باید در این حوزه خدمات تعریف و نظارت دقیقی صورت پذیرد.
به گفتهی وی در صورت تعریف خدمات، اپراتورها می توانند خدمات جدید و به روز خود را همراه با نظارت به مشتریان ارائه دهند.
مدیرعامل رایتل: تعرفههای رایتل 4 تا 10 درصد کمتر از اپراتورهای دیگر است
در ادامه، سید "مجید صدری" مدیرعامل شرکت رایتل نیز در بخش اول سخنان خود اشاره کرد: رایتل به عنوان اولین اپراتور نسل سوم از سال 90 آغار به کار کرد و صددرصد سهام این شرکت متعلق به سازمان تامین اجتماعی است.
وی اظهار داشت: در دورهی سه سالهای که دورهی انحصار ما بود، شرکت رایتل نتوانست به اهداف عالیهی خود برسید، ولی رایتل آیندهی خوبی را پیش رو خواهد داشت.
صدری ادامه داد: در سال 93 تعداد مشترکین فعال ما نسبت به سال 92، حدود 10 برابر افزایش داشت.
صدری در ادامه با بیان اینکه بیش از 80 درصد مصرف مشترکان رایتل دیتا است، گفت: تمام تلاش ما این است تعرفهها مناسب باشند.
صدری خاطرنشان کرد: تعرفههای مشتریان رایتل 4 تا 10 درصد کمتر از اپراتورهای دیگر است.
مدیرعامل همراه اول: نرخ مکالمات را تنها شش درصد افزایش دادیم
در ادامهی این بحث، "وحید صدوقی" مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار (همراه اول) با بیان اینکه بیش از 67 میلیون سیم کارت تا کنون به فروش رساندهایم، اظهار داشت: امسال بعد از 20 سال ارائهی خدمات توانستیم شبکه را به نسل های سه و چهار ارتقا دهیم.
وی به مشکلات نقدینگی، افزایش نرخ ارز و تحریم اشاره کرد و گفت: در ده سال گذشته نرخ تعرفه یکسان بود و امسال تنها شش درصد نرخ مکالمات افزایش یافت.
نادر قاضی پور: اپراتورهای دولتی را یک شبه به بخش غیردولتی واگذار کردند
همچنین "نادر قاضی پور" نمایندهی مجلس و عضو شورای رقابت با بیان اینکه اپراتورها یک شبه از بخش دولتی به بخش غیردولتی واگذار شدند، افزود: اپراتورها باید هزینهها را کاهش دهند تا بتوانند در ارائهی خدمات موفق عمل کنند.
وی با اشاره به واردات بی رویه از چین و تعطیلی کارخانجات بزرگ مخابراتی شیراز و بیکاری جمعیت عظیمی از مهندسان، گفت: فرامین مقام معظم رهبری در امر مخابرات اجرا نشده است.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، ادامه داد: در دولت قبل قصد داشتند دو بار مخابرات را منحل کنند و مجلس مقاومت کرد.
وی در پایان تاکید کرد: رقابت کنونی مخابرات در اخذ پول است و نه ارائهی خدمات.
انتهای پیام
افزودن دیدگاه جدید