کدخبر :173030 پرینت
03 اسفند 1393 - 11:48

وزیر اطلاعات در اجلاس اقتصاد مقاومتی روابط منطقه ای:

همکاری سرویس های اطلاعاتی برای امنیت تعاملات اقتصادی ضروری است

وزیر اطلاعات گفت: همکاری سرویس های اطلاعاتی منطقه در جهت بستر سازی برای امنیت تعاملات سازنده اقتصادی یک ضرورت است که در این زمینه با اغلب سرویس ها و سازمان های اطلاعاتی منطقه ارتباطات خوبی داریم.

متن خبر

به گزارش سیتنا، حجت الاسلام والمسلیمن سید محمود علوی در اجلاس اقتصاد مقاومتی روابط منطقه ای با تاکید بر نقش استانداران و سفرا اظهار داشت: امنیت، یکی از منافع مشترک کشورهای منطقه است که نقش ارزشمندی را در رشد، توسعه پایدار و مبادله سازنده اقتصادی در بین کشورهای منطقه ایفا می کند.

وزیر اطلاعات گفت: وزارت اطلاعات در جهت تعامل سازنده، همکاری مستمری را با سرویس های اطلاعاتی منطقه دارد و این که کشورهای منطقه باید دارای منافع مشترک باشند، امری بدیهی است و هر کشور به تنهایی یک نقشی را دارد که این نقش با گره خوردن در ارتباط با کشورهای دیگر چند برابر می شود.

علوی افزود: امروزه نقش مجموعه ها ، سازمان ها، اتحادیه های بین المللی در روابط بین الملل کمتر از نقش کشورها نیست. بنابراین فراهم کردن شرایط لازم برای هم کاری و هم افزایی کشورها در موضوعات مشترک، یک ضرورت است و حرکت امروز در وزارت کشور و وزارت خارجه و با حضور جمعی از استانداران و سفرای کشورمان در کشورهای منطقه و سفرای کشورهای منطقه در تهران یک حرکت ارزنده و مثبتی در این زمینه است.

وی با بیان این که روابط ما با کشورهای منطقه روابط مثبت وسازنده ای است، گفت: آنچه در شرایط فعلی امری ضروری است این است که کشورهای منطقه با همکاری، تعامل سازنده ای را با یکدیگر داشته باشند.

وزیر اطلاعات یادآور شد: وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران تلاش می کند امنیت را در سایر عرصه ها همچون فعالیت های اقتصادی با همکاری سایر دستگاه های اقتصادی فراهم کند و امیدواریم با انجام این حرکت، خون زندگی ساز، پویایی و هم افزایی اقتصادی را بتوانیم در روابط کشورهای منطقه و کشور جاری کنیم.

علوی با بیان این که انقلاب اسلامی ایران، یک انقلاب فرهنگی در کشور بوده است، اظهار داشت: اگر بخواهیم به یک تعامل مثبت و سازنده برسیم، مطابق آن چه که در قرآن کریم آمده است، این فرهنگ در پرتو امنیت و اقتصاد امکان پذیر است.

وی اضافه کرد: خداوند متعال وقتی از جامعه انتظار فرهنگ عبودیت را دارد، ابتدا اقتصاد او را شکوفا و امنیت او را پایدار می کند و بعد می فرماید کشوری که می خواهد فرهنگ عبودیت حکمفرما باشد، باید اقتصادش را پویا کند و امنیت آن را برقرار کند تا بتواند انتظار فرهنگ عبودیت از جامعه و از مردم داشته باشد.

وزیر اطلاعات خاطر نشان کرد: حرکت امروز عزیزان ما در برگزاری این اجلاس تجلی اراده جمهوری اسلامی ایران بر پیمودن این مسیر است که انشاالله در زمینه اقتصاد بستر را به گونه ای فراهم کند که ما بتوانیم به موفقیت دست پیدا کنیم.

علوی تاکید کرد: اقتصاد بدون امنیت هم شکوفا نمی شود و هم این رویه امکان پذیر نیست. از این رو وزارت اطلاعات و سایر دستگاه های امنیتی در نظام این اراده را دارند که این بستر را فراهم کنند.

وی ابراز امیدواری کرد که با دست به دست دادن وزارت کشور، امورخارجه و اتاق بازرگانی به عنوان نماد بخش خصوصی و اراده مردمی در حرکت اقتصادی و همچنین حضور دستگاه های امنیتی، همراهی و مشارکت وزارتخانه های اقتصاد و دارایی و صنعت و معدن، تجارت آغازی بر حرکت مستمر و با ثبات در جهت رشد و اعتلای منطقه در عرصه فعالیت ها، معاملات و تبادلات سازنده اقتصادی در منطقه شود.

اجلاس اقتصاد مقاومتی در روابط منطقه ای با تاکید بر نقش استانداران و سفرا صبح یکشنبه با حضور عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور، حجت الاسلام والمسلمین محمود علوی وزیر اطلاعات، مرتضی سرمدی قائم وزیر امورخارجه، ابراهیم رحیم پور معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه، سفرای کشورهای همسایه مقیم در تهران، سفرای جمهوری اسلامی ایران در کشورهای همسایه، استانداران، مسوولان اتاق بازرگانی در وزارت کشور آغاز به کار کرد. 

برقراری امنیت پایدار و اقتصاد شکوفا اراده جمعی دولت است

وزیر اطلاعات با تاکید بر این که اراده جمعی دولت جمهوری اسلامی ایران بر آن است که بستر را برای یک حرکت سازنده و اقتصادی فراهم کند، گفت: انشاالله تلاش می کنیم تا یک امنیت پایدار و یک اقتصاد شکوفا برای یک حرکت بانشاط بر زندگی عمومی مردم فراهم شود.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمود علوی امروز در حاشیه همایش اقتصاد مقاومتی با حضور سفرای جمهوری اسلامی ایران و استانداران که در وزارت کشور برگزار شد، درجمع خبرنگاران این مطلب را بیان کرد.

وی افزود: هنگامی که وزارت کشور به عنوان بانی اداره کلان امور داخلی کشور، وزارت امور خارجه به عنوان متولی دیپلماسی کشور، وزارت اقتصاد و دارایی، وزارت صنعت و معدن و اتاق بازرگانی به عنوان نماد اراده بخش خصوصی و وزارت اطلاعات به عنوان متولی امنیت در یک جا گرد هم می آیند، بستر را برای تعاملات سازنده کشورهای منطقه با حضور سفرای کشورها در ایران و سفرای ایران در آن کشورها ایجاد می کنند.

وزیر اطلاعات تصریح کرد: امروز در بین اعضای دولت جمهوری اسلامی ایران انسجام وهم افزایی کم سابقه ای وجود دارد، وقتی اراده دولتمردان با همدیگر گره می خورد می تواند یک محصول جمعی مثبت، سازنده و ارزشمندی را برای کشور و نظام فراهم کند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.