کدخبر :172658 پرینت
10 بهمن 1393 - 23:42

چگونه از مزاحمت‌ پیامک‌های تبلیغاتی خلاص شویم؟

مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال سامانه ۱۰۰۰۱۳۱۴ را برای مشترکان موبایل در نظر گرفته تا در صورتی که از دریافت پیامک‌ها شکایت دارند و یا اینکه خواستار لغو این سرویس هستند به این سامانه پیامک بزنند.

متن خبر

به گزارش سیتنا، چنانچه شما مشترک اپراتور همراه اول باشید می‌توانید با ارسال عدد ۱ به شماره پیامک ۸۹۹۹ پیامک‌های تبلیغاتی را لغو کنید و با ارسال عدد ۲ به همان شماره پیامک ۸۹۹۹ می‌توانید در صورت تمایل دریافت پیامک تبلیعاتی را فعال کنید. در این رابطه می‌توان از شماره‌گیری کد دستوری *۸۹۹۹# هم بهره گرفت.

در همین حال برای ثبت درخواست عدم دریافت پیامک‌های تبلیغاتی، مشترکان همراه اول می‌توانند با شماره تلفن ۹۹۹۰ نیز تماس گرفته و پس از برقراری ارتباط با اپراتور، درخواست خود را دراین باره ارائه دهند.

همچنین اگر شما مشترک ایرانسلی هستید برای ثبت درخواست عدم دریافت پیامک‌های تبلیغاتی می‌توانید عدد ۲ را به شماره ۵۰۰۵ ارسال کنید و یا می‌توانید از طریق خط ایرانسل خود با شماره ۷۰۰ تماس گرفته و پس از برقراری ارتباط با اپراتور درخواست خود را برای لغو این سرویس اعلام کنید.

مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال سامانه ۱۰۰۰۱۳۱۴ را برای مشترکان موبایل در نظر گرفته تا در صورتی که از دریافت پیامک‌ها شکایت دارند و یا اینکه خواستار لغو این سرویس هستند به این سامانه پیامک بزنند. در این روش در صورتی‌که از دریافت یک پیامک خاص نیز شاکی هستید می‌توانید متن پیامک و شماره ارسال‌کننده پیامک را به شماره سامانه شکایات مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد ارسال کنید.

سازمان تنطیم مقررات ارتباطات وابسته به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز سامانه رسیدگی به شکایت مربوط به پیامک‌های ناخواسته تبلیغاتی خود را به صورت اینترنتی راه‌اندازی کرده و مشترکان می‌توانند درخواست خود را در این باره از طریق نشانی اینترنتی WWW.CRA.IR دنبال کنند و یا با سامانه تلفنی ۱۹۵ تماس بگیرند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.