توضیح وزیر ارتباطات پیرامون ارسال پیامکهای تبلیغاتی
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: دلیل وجود پیامکهای مزاحم تبلیغاتی این است که یک کانال مناسب و رسمی و با کیفیت برای انجام تبلیغات کسب وکارهای خرد وجود ندارد.
به گزارش سیتنا، محمد جواد آذری جهری در گفتوگو با فارس پیرامون رویکرد وزارت ارتباطات در مواجهه با موضوع ارسال پیامکهای تبلیغاتی، گفت: این موضوع، یک مسئله ریشه ای است. دلیل وجود پیامک های مزاحم تبلیغاتی این است که یک کانال مناسب و رسمی و با کیفیت برای انجام تبلیغات کسب وکارهای خرد وجود ندارد.
صداوسیما و بیلبورد، ابزار دیده شدن شرکتهای بزرگ
وی، افزود: شرکت های بزرگ برای تبلیغات از صدا و سیما استفاده میکنند و شرکت هایی با قدرت مالی متوسط نیز از بیلبوردهای تبلیغاتی در سطح شهر بهره می گیرند. برخی نیز برای دیده شدن تبلیغاتشان از سایت ها، روزنامه ها و مجلات استفاده میکنند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در ادامه بیان کرد: برای تمامی این شرکتها که بودجه متوسطی دارند، راه برای تبلیغات وسیع وجود دارد اما کسب وکارهای خرد نظیر یک پیتزا فروشی چه بستری برای تبلیغ دارد و کجا می تواند برای خدمات خود بازاریابی کند؟
زیرساخت برای تبلیغات کسب وکارهای خرد فراهم نیست
وی تصریح کرد: مکانیزمی برای تبلیغ این کسب وکارها وجود ندارد. وقتی نیاز در بازار وجود دارد و کانال رسمی و مناسب برای تبلیغات آنها وجود ندارد و IPTV ها خوب فعالیت نمیکنند، VODها نیز گستردگی لازم ندارند و شبکههای اجتماعی داخلی قوت و قدرت لازم برای تبلیغ را ندارند، این کسب و کارها مجبور می شوند به سراغ شیوه هایی نظیر چسباندن برچسب بر درب منازل یا ارسال پیامک بروند.
این بازی دزد و پلیس ادامه دارد
آذری جهرمی ادامه داد: تا این مشکل وجود دارد، تخلف ارسال پیامکهای مزاحم نیز ادامه دارد و بازی دزد و پلیس راه می افتد که ما پیامکهای تبلیغاتی را قطع کنیم و با این حال پنل های تبلیغاتی نیز سود خود را دارند و در آخر باز هم مردم ناراضی هستند. لذا نهاد متولی در رابطه با بحث تبلیغات باید خلاقانه تر عمل کند.
تمامی این سخنان، نشان دهنده این موضوع است که مشکل پیامکهای تبلیغاتی به راحتی قابل حل نیست و نیاز به همکاری نهادهای متولی دارد تا هم به اوضاع کسب وکارهای داخلی سامان دهد هم آسودگی خیال برای مخاطبان تلفن همراه را به همراه داشته باشد.
انتهای پیام
افزودن دیدگاه جدید