کدخبر :172367 پرینت
27 دی 1393 - 15:57

وزیر کار و رفاه اجتماعی در مراسم رونمایی از سامانه رای فجر:

رایتل به توسعه‌ی فرهنگی جامعه کمک شایانی کرده است/ رایتل به عنوان رسانه‌ای نوین در خدمت سینماست

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: رایتل به توسعه‌ی فرهنگی جامعه کمک شایانی کرده است و به عنوان رسانه‌ای نوین در خدمت سینما قرار گرفته است.

متن خبر

به گزارش خبرنگار سیتنا، دکتر "علی ربیعی" در مراسم رونمایی از سامانه رای فجر رایتل برای دسترسی مستقیم به منابع خبری و تصویری جشنواره فیلم فجر از طریق اپراتور سوم، گفت: وظیفه‌ی سازمان تامین اجتماعی، ایجاد امنیت اجتماعی، اقتصادی، درمان و البته حوزه‌ی فرهنگی است، که در این راستا بخشی از رسالت ما در حوزه‌ی گروه‌های خاموش جامعه مانند شیرخوارگاه آمنه است که 12 هزار و 500 کودک نارس را نگهداری می‌کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با اشاره به رسالت این وزارتخانه گفت: تأمین اجتماعی را به جایگاه واقعی خود رسانده‌ایم.

وی ادامه داد: سیاست محو بیسوادی در دستور کار کمیسیون اجتماعی دولت است و سبدی که همه‌ی اقشار جامعه بتوانند از امنیت و بیمه‌ی اجتماعی برخوردار باشند یک حق شهروندی است.

ربیعی با اشاره به پنج محور در نقش فرهنگ و سینما و تأثیرگذاری بر جامعه گفت: مردم قهرمان‌های خود را از سینما پیدا می‌کنند، از فیلم‌های دختر لر تا گنج قارون و قیصر و گاو تا فیلم‌های آبگوشتی فردین که برخی از آن ایراد می‌گیرند، واقعیت‌های اجتماعی دوران خود را بیان می‌کردند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: بعد دوم این است که چرا ما نمی‌توانیم یک بالیوود داشته باشیم، این کار با تقویت محتوای داخلی انجام‌پذیر است و یکی از وظایف‌مان است.

وی با اشاره به بعد سوم، لزوم بهره‌گیری از رسانه‌ی نوین در سینما را مورد تأکید قرار داد و گفت: سینما می‌تواند از فناوری‌های نوین و هم‌افزایی رسانه سنتی و رسانه نوین استفاده کند.

ربیعی با اشاره به محور چهارم این بحث، اشاره داشت: سینما با واکنش‌های اجتماعی گره خورده است، باید ساخت فیلم‌های فقیر و بیچارگی در سینما تقویت شود و علاوه بر این، در موضوع رسانه به بحث اقتصاد فرهنگ نیز کم‌توجه شده است.

وی پنجمین محور را دهه فجر عنوان کرد و گفت: دهه فجر تحولی بزرگ در ایران است که این حرکت قانونمند اجتماعی برای نسل ما یک نوستالوژی به حساب می‌آید.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در این راستا رایتل به توسعه‌ی فرهنگی کمک کرده است و به عنوان رسانه‌ای نوین در خدمت سینما قرار گرفته است.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.