کدخبر :1710 پرینت
15 اسفند 1390 - 13:00

خبرنگاران "پرس تی وی" در زندان لیبی

متن خبر

یک مقام نظامی لیبیایی از دستگیری دو خبرنگار شبکه تلویزیونی پرس تی وی ایران در این کشور خبر داده است.

 

به گزارش سیتنا از عصر ایران، این دو خبرنگار که "نیکولاس دیویس" و "گرت مونتگومری جانسون" نام دارند تابعیت انگلیسی داشته و ماه گذشته میلادی در شرق طرابلس بازداشت شده اند.

 

"فرج سویهلی" یکی از فرماندهان نظامی در مصراته لیبی در این باره به فرانس پرس گفت که اتهام این دو خبرنگار ورود غیر قانونی به خاک لیبی و جاسوسی است.

 

این مقام نظامی لیبی افزود که این دو خبرنگار دو هفته پیش در ساعت 2 بامداد و هنگامی که در حال فیلمبرداری از یک منطقه حساس بودند، بازداشت شده اند.

 

وزارت امور خارجه بریتانیا نیز با صدور بیانیه ای با تایید خبر دستگیری این دو خبرنگار اعلام کرده است که در پی دسترسی کنسولی به این دو شهروند خود است.

 

فرمانده نظامی لیبیایی نیز در این باره گفته است که حال دو خبرنگار دستگیر شده خوب است و دیپلمات های بریتانیا در لیبی به طور روزانه با آنها ملاقات می کنند.

 

نکته جالب توجه این جاست که وزارت کشور لیبی دستور آزادی این دو را داه است ولی این فرمانده محلی زیر بار نمی رود و می گوید: علی رغم دستور وزارت کشور لیبی مبنی بر آزادی این دو خبرنگار، تا زمانی که تحقیقات خود را درباره اتهام این دو نفر تکمیل نکرده ایم، آنها در زندان خواهند ماند.

 

این فرمانده محلی در مصراته لیبی افزود: اگر در تحقیقات مان ثابت شود که این دو جاسوس هستند آنها را به نهادهای اطلاعاتی لیبی تحویل خواهیم داد.

 

گفتنی است تلویزیون پرس تی وی نیز در 24 فوریه ( 10 روز پیش) اعلام کرده بود که دو خبرنگارش در شهر مصراته لیبی دستگیر شده اند. این تلویزیون به دلیل دستگیری دو خبرنگارش اشاره نکرده بود.

 

با این حال خبرگزاری فارس امروز با انتشار خبر دستگیری این دو خبرنگار بدون اشاره به اینکه آنها برای شبکه پرس تی وی کار می کرده اند، نوشته است که دو خبرنگار انگلیسی به اتهام جاسوسی در لیبی دستگیر شده اند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.