پشت پرده دریافت هزینه پیامکهای بانکی از مردم
این روزها خبرهایی مبنی بر دریافت هزینه پیامک های بانکی، دریافت هزینه استفاده از پوزها شنیده می شود اما به طور کلی دریافت هزینه ارائه خدمات بستگی به سیاست های هر بانک و موسسه ای دارد و هر بانکی بر اساس سیاست هایی که به منظور جذب مشتری دارد می تواند این هزینه را دریافت کند اما اخیراً تصمیم هایی اتخاذ شده که هزینه بانک ها را افزایش داده است و بانک ها مجبور به دریافت این هزینه می شود.
به گزارش سیتنا، طی گفت وگوی خبرنگار میزان با کارشناسان و مسئولان بانکی که نخواستند نامشان فاش شود، اعلام شد که بانک مرکزی بابت برخی تراکنش ها و ارائه خدمات مبلغی را به بانک ها پرداخت می کرده است اما اکنون بانک مرکزی تصمیم گرفته است چنین هزینه ای را پرداخت نکند.
در حال حاضر بسیاری از بانک ها هزینه ای بابت ارسال پیامک واریز و برداشت از حساب مشتری کسر نمی کنند اما در آینده ای نزدیک با پرداخت نشدن مبلغ از سوی بانک مرکزی، بانک ها برای جبران آن مجبور به دریافت هزینه از مشتریان خود خواهند شد.
در کنار این امر دریافت و افزایش هزینه برخی تراکنش ها نیز در دستور کار بانک ها است که تاکنون حاشیه های بسیار زیادی به همراه داشته است. نمونه آن دریافت هزینه هر تراکنش از پوزهای موجود در فروشگاه ها است که واحدهای صنفی و مغازه داران اعلام کرده اند، هزینه را از مشتری دریافت خواهند کرد.
یا نمونه دیگر، اظهار نظر مسئولان بانک مرکزی در خصوص تراکنش های خودپردازها است که این مسئول اعلام کرد که هزینه دریافت خرید شارژ، پرداخت قبوض و دیگر تراکنش ها ارزان است.
گفتنی است، پیگیری خبرنگار میزان در خصوص این موضوع از مسئولان بانک مرکزی بی نتیجه ماند.
انتهای پیام
افزودن دیدگاه جدید