همراه اول و ایرانسل باید اضافه دریافتیها را به مردم بازگردانند
رییس سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد: برای بخش مخابرات و فروش سیم کارت، مقرر شد همراه اول و ایرانسل اضافه دریافتیها را به مردم عودت دهند و در بخش خدمات پس از فروش تلاش می کنیم بنگاهها برای خدمات قبل از فروش، فروش و پس از فروش برنامه داشته باشند.
به گزارش سیتنا به نقل از ایسنا، سید جواد تقوی در نشست مجمع عمومی عادی سالانه سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان که به ریاست وزیر صنعت، معدن و تجارت تشکیل شد، از اصلاح و تایید ساختار جدید این سازمان در معاونت برنامهریزی ریاست جمهوری خبر داد و گفت: قیمتگذاری در سازمان حمایت در چارچوب قانون برنامه است و شامل کالاهای اساسی، انحصاری و خدمات عمومی میشود که در بحث کالاهای انحصاری دستورالعمل قیمت به شورای رقابت واگذار شده و باید این دستورالعمل را به سازمان حمایت ابلاغ کند که متاسفانه اکنون این شورا به قیمتگذاری ورود کرده است.
وی تمرکز بیشتر در بخش خدمات را از برنامه های راهبردی این سازمان برشمرد و گفت: تلاش میکنیم به این بخش بیشتر پرداخته شود و در بخش تعرفه های انرژی و حمل و نقل و مخابرات ورود کردیم.
تقوی با تشریح اهم برنامه های راهبردی سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان در سال گذشته افزود: حمایت از تولید و صادرات و رعایت حقوق مصرف کننده، قیمت گذاری کالا، نظارت و بازرسی، اطلاع رسانی و پرداختن به حوزه ساختار سازمانی و مسائل آموزشی و پژوهشی از جمله برنامه های این سازمان است.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: در بخش حمایت از تولید، تکنیک های کاهش قیمت تمام شده تولیدات داخلی و بررسی و شناسایی مشکلات واحدهای تولیدی مد نظر بوده است و بدین منظور از نرم افزارهای مختلف مثل سامانه اعلام موجودی استفاده کردیم چرا که موجودی شبکه انعکاسی از شرایط واقعی بازار و روند قیمتها را می داد.
به گفته تقوی ایجاد پایگاه اطلاع رسانی تولیدات داخلی و توسعه بانک اطلاعاتی و سیستم الکترونیکی ناظران افتخاری (مردمی کردن بخش نظارت) و سعی در بهر گیری از حوزه ها و اقشار مختلف از دیگر برنامههای مورد اشاره تقوی در سال گذشته بود.
رییس سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان افزود: پایگاه اطلاع رسانی قیمت و مدیریت و راهبری سامانه جامع بازرسی و نظارت سازمان حمایت فعال است.
تقوی تصرح کرد: در بخش حمایت از حقوق مصرفکننده انجمن های حمایت را باید فعال می کردیم و بدین منظور بیش از 400 انجمن در کشور فعال است اما تلاش می کنیم بر اساس اولویت ها انجمن ها را درگیر کار حمایت از حقوق مصرف کننده کنیم.
وی تصریح کرد: در ارتباط با مسائل نظارتی بنا داریم اولین اقدامات پیشگیرانه از تخلف را دنبال کنیم و به جای مچگیری فضا را بهبود بخشیم تا تخلفی صورت نگیرد و این ها را در قالب طرح های نظارتی ویژه دنبال می کنیم.
به گفته تقوی برنامه تحلیلی از گزارشات مردمی از کمبود و گرانی در قالب سامانه 124 جزو برنامه های این سازمان است و بر اساس اولویت بندی غذایی این گزارشات به جلسات تنظیم بازار ارائه می شود و بر اساس آن تامین کمبود و تحلیل دلایل گرانی انجام می گیرد.
انتهای پیام
افزودن دیدگاه جدید