کدخبر :16437 پرینت
12 شهریور 1393 - 13:53

ابراز آمادگی مدیرعامل رایتل برای انتقال تجربیات به سایر اپراتورها برای راه‎اندازی نسل‎های بالا

متن خبر

مدیرعامل اپراتور سوم تلفن همراه در کشورمان بر تعامل رایتل با دو اپراتور تلفن همراه دیگر برای ارائه سرویس های 3G تاکید کرد و افزود: تجربیات و توانمندی های خود را در اختیار سایر اپراتورها قرار خواهیم داد.

 

به گزارش سیتنا، سید مجید صدری مدیرعامل رایتل در نشست هم اندیشی وزارت ارتباطات با اپراتورهای تلفن همراه، اظهار داشت: به پاس حمایت های اخیر وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از اپراتور سوم تلفن همراه، تلاش خواهیم کرد تا امانت دار مناسبی باشیم تا بتوانیم در عرصه خدمات نسل سوم و بالاتر به مشترکان موفق عمل کنیم.

وی ضمن تبریک از بابت دریافت پروانه نسل سوم و چهارم به اپراتور اول و دوم، گفت: تعامل خود را برای ارائه سرویس های 3G با همراه اول و ایرانسل بیشتر خواهیم کرد و تجربیات و توانمندی های خود را در اختیار سایر اپراتور ها قرار خواهیم داد.

 

در ادامه‎ی این نشست، مصطفی سیدهاشمی رییس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران نیز با تاکید بر دغدغه مخابرات مبنی بر ارائه سرویس به  آحاد مردم، گفت: عزم جدی نسبت به ارائه سرویس های نوین را به مشترکان خود داریم و در این راستا پوشش دهی به نقاط محروم و استان ها از اولویت های ماست.

 

وی با اشاره به حمایت های صورت گرفته از دانشگاه‎ها برای تولید نرم‎افزارهای داخلی، گفت: اپراتور های تلفن همراه و PAPها را رقیب ندانسته و برای همکاری بیشتر با بخش خصوصی از هیچ کمکی دریغ نخواهیم کرد.

 

 

سیدهاشمی پیشنهاد تشکیل صندوق حمایت از تولیدات داخلی را مطرح و عنوان کرد: شرکت مخابرات ایران آماده است از محل درآمد خود در این صندوق سرمایه گذاری کند.

 

در ادامه، رحمت الله صادقیان عضو هیات مدیره ایرانسل نیز از طرح ایجاد صندوق حمایت از تولیدات داخلی استقبال کرد و گفت: اپراتورها باید نگاه بلند مدت داشته باشند و در صورتی که بتوانند هماهنگی و همکاری خود را افزایش دهند نتایجی حاصل خواهد شد که هم مشترکان و هم اپراتور ها منتفع می شوند.

وی نقش وزارت ارتباطات در تعامل بین اپراتورها را حیاتی دانست و گفت: برگزاری نشست های تعاملی بین وزارت ارتباطات و اپراتور ها راه حل بسیاری از مشکلاتی خواهد بود که اپراتورها ممکن است در ادامه راه با آنها مواجه شوند.

 

در این نشست، دکتر واعظی نیز با تاکید بر لزوم دقت همه اپراتورها به رعایت موازین شرعی و اخلاقی و همچنین تقویت فرهنگ اسلامی ایرانی، گفت: برگزاری چنین نشست هایی کمک می کند تا نیازهای اپراتورها بهتر شناسایی شود.

وی همچنین بر ضرورت داشتن برنامه برای خدمت رسانی و ارائه زیرساخت های ارتباطی تاکید کرد.

 

به گزارش سیتنا، دکتر واعظی بر داشتن تعهد برای توسعه کشور و خدمت به مردم تاکید کرد و افزود: برای ایجاد دولت الکترونیک، شبکه ملی اطلاعات و دسترسی مردم به باند پهن چه از طریق تلفن همراه و چه از طریق تلفن ثابت، نیازمند تامین زیرساخت گسترده هستیم.

واعظی با اشاره به اینکه شبکه ما باید برای توسعه آماده و تجهیز شود افزود: برگزاری چنین نشست هایی به ما کمک می کند تا نیازمندی های اپراتورها را بشناسیم.

واعظی با بیان اینکه ارتقاء کیفیت خدمات و فراهم نمودن زمینه پاسخگویی مطلوب از وظایف اصلی وزارت ارتباطات است، ادامه دارد: در نظر داریم میزبانی داخلی را تا سال آینده به 70 درصد برسانیم.

وی با اشاره به اینکه نیازمند شناسایی استعدادها در کل کشور و نه فقط در پایتخت هستیم، افزود: لازم است تا آنجا که امکان دارد بستر فعالیت برای بخش خصوصی را فراهم کنیم.

وزیر ارتباطات بر خودکفایی و به کارگیری محصولات داخلی IT تاکید و ادامه داد: استفاده از تولیدات داخلی حتی اگر کمی گران تر باشند، امن تر است و به توسعه اقتصادی کمک خواهد کرد.

انتهای پیام

برچسب ها

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.