پست در خدمت کاهش آلودگیهای زیست محیطی
در مراسم رونمایی از خدمات جدید پستی در کشور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به مردمی شدن پست، گفت: در هر منزل باید یک شعبه پستی وجود داشته باشد؛ به این معنا که مردم از مراجعهی حضوری بینیاز باشند.
به گزارش خبرنگار سیتنا (CITNA.IR)، دکتر محمود واعظی با ابراز خرسندی از رونمایی سرویس های جدید پستی در کشور، اظهار کرد: با توجه به اینکه امسال در جهت نوآوری و ارتقای کیفیت قدم برمیداریم، لازم است پست تلاش کند در عرصههای بینالمللی نیز فعالتر شود.
وی در ادامه با تاکید بر همراهی پست با تکنولوژیهای جدید گفت: همه همکاران من در ایران و سراسر جهان همواره این هنر را داشتهاند که وقتی با ابزار نوین مواجه میشوند، به جای آنکه خود را ببازند، از ابزار جدید در جهت کار خود استفاده میکنند.
وزیر ارتباطات با یادآوری هفته دولت و اهداف دولت تدبیر و امید خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم که در تمام اعمال و رفتار خود اخلاق را سرلوحه کار خود قرار دهیم؛ چرا که در دنیای جدید قدرت نرم جایگزین قدرت سخت شده است و ما باید بتوانیم با دیپلماسی عمومی و تبلیغات دلها را تصاحب کنیم چرا که وقتی دلها تصاحب شود کشورها نیز تصاحب میشوند و ایران در این امر بسیار موفق بوده است.
وی درباره موقعیت پست ایران در منطقه گفت: ما در عرصه قدرت نرم یکی از کشورهایی هستیم که بسیار پیشینه غنی داریم و باید به خوبی از این ظرفیت استفاده کنیم.
واعظی با اشاره بر ظرفیتهای عظیم پست در استفاده از ابزارهای نوین ارتباطی برای ارائه خدمات بهتر گفت: برخی فکر میکردند با روی کارآمدن ایمیل و پیامک به پست نیازی نیست، اما کشورهایی که فناوری اطلاعات قویتری دارند، درصد استفاده مردم از مرسولات پستی در آنها به مراتب بیشتر است.
وزیر ارتباطات در همین زمینه با اشاره به اینکه دعوت از دبیرکل اتحادیه جهانی پست یک حرکت تبلیغاتی و تشریفاتی نبوده است تصریح کرد: هدف از این دعوت این بوده است که خدماتی که اداره پست ایران به مشتریان ارائه میدهد به اتحادیه پست جهانی معرفی و همچنین از تجربیات اتحادیه پست و به واسطه آن از تجربیات کشورهای دیگر بهره برده شود.
واعظی با تاکید بر اینکه یکی از ملزومات تجارت با کشورهای دیگر ایجاد تعامل و ارتباط موثر با آنهاست خاطرنشان کرد: پست در این زمینه وارد شده و بدون بهرهمندی از آن نمیتوان رابطه تنگاتنگ با شرکتهای مختلف در اقصینقاط جهان ایجاد کرد.
وی در تشریح پتانسیلها و ظرفیتهای پست در ایران به نیروی سرمایه انسانی آن اشاره کرد و گفت: 17 هزار نفر نیروی که در پست مشغول به کار هستند، مهمترین سرمایه این شرکت محسوب میشوند.
وزیر ارتباطات با بیان نکاتی در حوزه پست مانند شناسایی بازار، رقابت سالم در بازار، آموزش مداوم همراه با کار، توجه به سرمایه نیروی انسانی، چابک سازی، بازسازی تسهیلات، افزایش سرعت و اعتمادسازی مردمی گفت: حذف پست امری غیرممکن است چرا که دنیای کنونی بدون پست بی معنا است چرا که درصد بالایی از فعالیتهای روزمره مردم با این ابزار انجام می شود.
وی همچنین در جمع خبرنگاران در تشریح برنامههای حمایتی دولت از پست کشور گفت: وزارت ارتباطات به طور کامل از توسعه خدمات پستی حمایت میکند و در صورتی که پست بتواند به طور کامل بر ارائه خدمات خود از ICT بهره ببرد تبدیل به منبعی ثروت آفرین میشود به طوری که در چهار ماه ابتدای امسال شرکت پست با پیشرفتی 37 درصدی مواجه بوده است و این در حالی است که پست در زمان شروع دولت یازدهم 200 میلیارد تومان بدهکار بوده است.
واعظی در پایان با تاکید بر مزایای استفاده از پست وکاهش هزینههای پرداختی تصریح کرد: فناوریهای جدید به دلیل آنکه کاملا هوشمندانه برنامه ریزی شده است فعالیتهای روزه مره را تسهیل کرده و علاوه بر صرفه جویی در وقت باعث کاهش میزان ترافیک نیز شده است و میتواند چالشهای آلودگی محیط زیست را بهبود بخشد که این حرکت باید با همکاری بدنه مردم انجام پذیرد.
انتهای پیام
افزودن دیدگاه جدید