کدخبر :16172 پرینت
26 مرداد 1393 - 12:51

پیشنهاد یکپارچه‌سازی نمایشگاه‌ها و ایجاد برندیگ نمایشگاه‌های رسانه‌های دیجیتال در منطقه

متن خبر

رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال با پیشنهاد یکپارچه‌سازی نمایشگاه‌های مختلف و ایجاد برندیگ نمایشگاه‌های رسانه‌های دیجیتال در منطقه، تصریح کرد: در سال گذشته به وزارت ارتباطات گفتیم که ای کاش به جای برگزاری چندین نمایشگاه متعدد، یک نمایشگاه را برگزار کنیم تا در منطقه رتبه اول را بدست آوریم.

 

به گزارش خبرنگار سیتنا (CITNA.IR)، "هومن حاجی‌پور" مدیرکل تشکل‌های اتاق ایران در نشست خبری دومین نمایشگاه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال، با تاکید بر افزایش سهم بخش خصوصی در برگزاری نمایشگاه، گفت:‌ تفاهمی میان اتاق ایران و وزارت ارشاد امضا شد که یکی از مفاد آن همکاری در برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی از جمله نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال است.

حاجی‌پور، اظهار امیدواری کرد: برخلاف اغلب نمایشگاه‌ها که متراژ و کمیت در آنها مورد توجه است، در برگزاری نمایشگاه امسال رویکرد کیفی است.

 

وی با اشاره روند مذاکرات شواری سیاست‌گذاری، افزود: برای بهره‌گیری از دستگاه‌های دولتی، شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه تشکیل شد که تاکنون شاهد برگزاری شش جلسه بودیم. در ماه مبارک رمضان جلسات شورا دو هفته یکبار و در ماه‌های دیگر هر هفته یکبار بود.

 

مدیر تشکل‌های اتاق ایران، تصریح کرد: در برگزاری دومین نمایشگاه بین‌المللی فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال، به کیفیت توجه ویژه داریم و به این سمت حرکت می‌کنیم.

 

در ادامه "حسن نجفی‌سولاری" رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال در توضیح اینکه چرا واگذاری این نمایشگاه از دولت به بخش خصوصی واگذار شد، گفت: هدف این است که ایران کشور اول منطقه در نمایشگاه ICT از راه همگرایی بین نمایشگاه‌ها باشد. اگر یک نمایشگاه طراز اول که برند همه حوزه‌های ICT را شامل شود در ایران وجود داشته باشد بهتر از این است که چندین نمایشگاه مانند الکامپ، تله‌کام و رسانه‌های دیجیتال داشته باشیم.

 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در سال جاری به منظور هدفمندسازی بخش خصوصی، تفاهم‌نامه‌ای میان اتاق بازرگانی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منعقد شد که از محورهای این تفاهم‌نامه می‌توان به استفاده از ظرفیت‌های مشورتی و اجرایی و همکاری در برگزاری نمایشگاه تخصصی اشاره کرد.

 

مشاور وزیر ارشاد، با تاکید بر اهداف دولت تدبیر و امید در این بخش، گفت: از بدو شروع کار دولت یازدهم، یکی از بندهای میثاق وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با مجلس، واسپاری برخی از امور دولتی به بخش خصوصی بود. بنده اولین فردی هستم که با همت اتاق بازرگانی، این میثاق وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را به نتیجه می‌رسانم.

 

وی با پیشنهاد یکپارچه‌سازی نمایشگاه‌های مختلف و ایجاد برندیگ نمایشگاه‌های رسانه‌های دیجیتال در منطقه، تصریح کرد: در سال گذشته به وزارت ارتباطات گفتیم که ای کاش به جای برگزاری چندین نمایشگاه متعدد، یک نمایشگاه را برگزار کنیم تا در منطقه رتبه اول را بدست آوریم. پس از بررسی‌هایی که داشتیم متوجه شدم که ششمین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال با هزینه شش میلیاردی برگزار شد. چرا باید چنین هزینه‌ای را پرداخت کنیم درحالی که می‌توانیم چندین نمایشگاه را در یک نمایشگاه تجمیع کنیم.

 

به گزارش خبرنگار سیتنا، وی در ادامه افزود: نمایشگاه با همکاری اتاق بازرگانی به عنوان بخش خصوصی برگزار می‌شود اما مسئولیت برگزاری جشنواره فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال توسط مرکز رسانه‌های دیجیتال خواهد بود.

 

در ادامه محمدرضا طلایی، رئیس دومین نمایشگاه بین‌المللی فناوری اطلاعات و رسانه‎های دیجیتال، اظهار کرد: در راستای منشور همکاری اتاق بازرگانی با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، این نمایشگاه مورد حمایت قرار گرفت و با مجوزی سه ساله برگزاری نمایشگاه را از سازمان توسعه گرفتیم.

 

وی در خصوص مکان و تعداد شرکت‌های ثبت نام شده در این دوره از نمایشگاه گفت: اولین دوره نمایشگاه در یک مکان 10 هزار متری در چهار سالن 35، 38، میلاد 1 و 2 برگزار شد. در دوره اول برگزاری نمایشگاه شاهد حضور 164 شرکت و در این دوره شاهد حضور 161 شرکت هستیم.

 

رئیس دومین نمایشگاه بین‌المللی فناوری اطلاعات، تصریح کرد: تفاهم‌نامه جشنواره ملی بهره‌وری فناوری اطلاعات در اتاق بازرگانی منعقد می‌شود و در این جشنواره شاهد افتتاح باشگاه فعالان ICT خواهیم بود.

 

گفتنی است دومین نمایشگاه بین‌المللی فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال از ساعت 15 تا 18 در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌‌شود.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.