نظارت بر تبلیغات در رسانه ملی قوی نیست/تفاوت تبلیغات در صدا و سیما و شبکه های خارجی
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: با وجود شبکه تبلیغاتی مثل "بازار" همچنان پیام های بازرگانی در حد وسیع و افراطی از تمامی شبکه ها در حال پخش است که موجب گله مندی مخاطبان رسانه ملی شده است.
به گزارش سیتنا، غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی، درباره کمیت و کیفیت تبلیغات بازرگانی در صداوسیما گفت: متأسفانه سازمان صداوسیما یک بهانه ای مبنی بر درآمدزایی جهت برطرف کردن کسری دارد.
نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: لازم است صداوسیما در جهت تبلیغات به سمتی حرکت کند که مجموعه نظام اسلامی و کانون خانواده آسیب نبیند.
او با ابراز تأسف از عدم وجود نظارت بر تبلیغات بازرگانی صداوسیما، گفت: نظارت بر تبلیغات بازرگانی که از رسانه ملی پخش می شود آنقدر قوی نیست تا جایی که می بینیم در ظهر ماه مبارک رمضان، تبلیغات کباب پز از تلویزیون پخش می شود.
جعفرزاده ایمن آبادی در ادامه با بیان این مطلب که مصرف گرایی و اسراف در تبلیغات بازرگانی بسیار نمایش داده می شود، گفت: برای مثال اگر تبلیغات خمیردندان در رسانه ملی را با شبکه های ماهواره خارجی مقایسه کنیم می بینیم در ماهواره ها اندازه خمیردندان روی مسواک اندازه یک نخود است اما در تبلیغات ایرانی سراسر مسواک را پر می کنند.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: اقدام افتتاح شبکه ای تحت عنوان شبکه بازار اقدام خوبی بود تا افرادی که دنبال کالای خاصی هستند آن را بیابند اما با این حال همچنان تبلیغات بازرگانی در حد وسیع و افراطی از تمامی شبکه ها در حال پخش است که موجب گله مندی مخاطبان رسانه ملی شده است.
منبع: خانه ملت
افزودن دیدگاه جدید