کدخبر :16152 پرینت
24 مرداد 1393 - 22:06

سخنرانی "خسرو معتضد" در کنفرانس بین المللی بازاریابی اینترنتی! "مرکز ملی فضای مجازی" حامی طلایی همایشی تبلیغاتی شد! +اعتراض مرکز ملی فضای مجازی به سوء استفاده از نام مرکز در همایش

متن خبر

چهارمین کنفرانس بین المللی بازاریابی اینترنتی، اقتصاد و گردشگری که تصور می‌شد بیشتر بر شیوه‌های نوین ارتباطی در اقتصاد و صنعت گردشگری متمرکز شود، با روندی کاملا متفاوت و غیرقابل انتظار برگزار شد.

 

به گزارش خبرنگار سیتنا (CITNA.IR)، دکتر "مسعود سلطانی فر" معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در بخش نخست همایش بین المللی بازاریابی، اقتصاد و گردشگری که روز جمعه 24 مرداد ماه در سالن همایش‎های برج میلاد برگزار شد، گفت: از سال 1309 که قانون مرمت میراث فرهنگی تصویب شد، از یک میلیون بنا، مکان، سایت و محوطه تاریخی که کشف کرده‌ایم، تنها توانسته‌ایم 31 هزار و 100 بنا را شناسایی و ثبت ملی کنیم و از این میزان 17 بنا به ثبت یونسکو رسیده که آخرینش شهر سوخته در زابل بود که قدمتی 5200 ساله دارد.

وی گفت: برای ثبت اثر شهر سوخته تنها 4 درصد کار مطالعاتی و تاریخی کرده‌ایم تا این اثر ثبت شد اما همچنان مابقی این اثر کشف نشده باقی مانده است. در این راستا باید بگوییم که توانسته‌ایم آثاری 11 هزار ساله را نیز کشف کنیم که تا پیش از آن گفته می‌شد مجموع عمر آثار تاریخی ما به بیش از 5 هزار سال نمی‌رسد.

معاون رییس جمهور افزود: در افق چشم‌اندازه 20 ساله کشور پیش‌بینی شده که 20 میلیون گردشگر با درآمد 25 تا 30 میلیارد دلار داشته باشیم که من به عنوان یک مقام مسئوول فکر می‌کنم تا 11 سال باقیمانده از سند چشم‌انداز، رسیدن به این هدف کار سختی نیست.

 

چهارمین کنفرانس بین المللی بازاریابی اینترنتی، اقتصاد و گردشگری که تصور می‌شد بیشتر بر اصول جدید گردشگری و بهره‌گیری از شیوه‌های نوین ارتباطی در اقتصاد و صنعت گردشگری تمرکز یابد، با روندی کاملا متفاوت برگزار شد.

طبق برنامه‌ی زمانبندی کنفرانس، سخنران بعدی یکی از مدیران تیم بهینه سازی موتور جستجوی اکسپدیا در اروپا معرفی شده بود که به جای وی، خسرو معتضد، پژوهشگر تاریخ به روی سن رفت تا سخنرانی این مدیر اروپایی با تاخیر انجام شود.

 

بعد از سخنرانی خسرو معتضد که چندان مورد توجه مخاطبان قرار نگرفت، از خانم تت چاوردینی، روزنامه‌نگار ایتالیایی که به فرهنگ و کشور ایران علاقمند بود، برای صحبت درباره‎ی مقالاتش با موضوع ایران دعوت شد.

 

 

چاوردینی در سخنان خود که با نوعی استرس و هیجان همراه بود، گفت: شبکه‌های اجتماعی و استفاده از خدمات الکترونیک می‌تواند در معرفی تاریخ و فرهنگ ایران نقش مهمی داشته باشد و در جذب توریست در ایران کمک کند.

گفتنی است؛ با توجه به موضوع از پیش تبلیغ شده‎ی همایش برای جذب اسپانسرها توسط شرکت خصوصی برگزار کننده‎ی همایش و اهداف و برنامه‎‎های تعریف شده برای آن در راستای جلب توجه مخاطبان، سخنرانی برخی مهمانان درباره‎ی تاریخ ایران و تصور مردم جهان درباره‎ی سابقه‎ی فرهنگی و تاریخی کشور ما، قرابت چندانی با موضوع همایش نداشت.

برنامه‎ی همایش با سخنرانی سایر سخنرانان و با کمی تغییر در برنامه، کاهش زمان سخنرانی و حذف پذیرایی صبح ادامه یافت و در نهایت، علیرغم آنکه انتظار می‎رفت محتوای جذابی در اختیار مخاطبان همایش قرار گیرد، سخنرانان نتوانستند محتوای غنی مرتبط با بازاریابی نوین در حوزه‎ی گردشگری ارائه دهند.

 

نکته‎ی دیگر آنکه بخش مهمی از زمان همایش به تبلیغات حامیان مالی و پخش کلیپ‌ محصولات خدماتی و تولیدی آنها اختصاص یافت. از سوی دیگر، به هم ریختگی برنامه و مباحث خارج از موضوع باعث خستگی و ملال‌آور شدن کنفرانس شده بود و تردد افراد حاضر در همایش به محوطه‎ی بیرون از سالن اصلی کنفرانس و تشکیل گروه‌های گپ و گفت در حین سخنرانی‌ها، حاکی از خستگی شرکت کنندگان و عدم رضایت آنها از موارد مطروحه در همایش بود.

 

اگرچه پیش از این نسبت به حضور برخی سخنرانان خارجی این همایش در ایران انتقاداتی مطرح شده بود، ولی نکته جالب حضور "مرکز ملی فضای مجازی" به عنوان حامی طلایی در این کنفرانس بود که طبیعتا حمایت این مرکز مهم حاکمیتی از کنفرانس‎هایی اینچنینی که با اهداف این مرکز مهم در تضاد است جای تعجب بسیار دارد.

 

طبق برنامه از پیش اعلام شده قرار است این همایش در پنج شهر دیگر کشور نیز برگزار شود.

 

 

تکمیلی:

 

مرکز ملی فضای مجازی: درج نام و آرم مرکز در این همایش بدون هماهنگی صورت گرفته است

 

در همین حال، مرکز ملی فضای مجازی با ارسال نامه‎ای با امضای "محمد حسین پور" مدیرکل روابط عمومی این مرکز به پایگاه خبری سیتنا، تاکید کرده است که مرکز ملی فضای مجازی هیچ گونه حمایت مالی و معنوی از این همایش نداشته و درج هر نشان و آرم از این مرکز بدون هماهنگی صورت گرفته است

 

در متن این جوابیه آمده است:

مدیرمسئول محترم سایت خبری سیتنا
باسلام و احترام؛

با توجه به انتشار خبر « سخنرانی "خسرو معتضد" در کنفرانس بین المللی بازاریابی اینترنتی! "مرکز ملی فضای مجازی" حامی طلایی همایشی تبلیغاتی شد!» در تاریخ 25/3/1393 در صفحه نخست آن رسانه، به اطلاع می رساند، مرکز ملی فضای مجازی هیچ گونه حمایت مالی و معنوی از این همایش نداشته و درج هر نشان و آرم از این مرکز بدون هماهنگی صورت گرفته است.
خواهشمند است خبر انتشار یافته اصلاح شده و تکذیبیه حاضر جهت تنویر افکار عمومی، در آن رسانه محترم با همان کیفیت منتشر گردد.  
 

 

گفتنی است؛ ساعاتی پس از ارسال خبر، آرم مرکز ملی فضای مجازی به عنوان حامی طلایی از سایت همایش برداشته شد، ولی روز گذشته (جمعه) در جریان برگزاری این همایش از مرکز ملی فضای مجازی به عنوان حامی طلایی همایش نام برده شد و آرم این مرکز نیز در محل برگزاری همایش به دفعات پخش شد و نام مهندس انتظاری رئیس مرکز نیز به عنوان سخنران همایش در لیست برنامه همایش وجود داشت.

 

در این راستا پیشنهاد می‎شود سایر شرکت‎ها و مراکزی که از آنها در این همایش به عنوان حامی نام برده شده است نیز موضوع را پیگیری کنند تا در صورت عدم هماهنگی با آنها در استفاده از نام و آرم شرکت‎ها، امکان سوء استفاده از نام شرکت‎ها و نهادها در همایش‎های اینچنینی داده نشود.طبیعتا نهادهای نظارتی نیز این موضوع را پیگیری خواهند کرد تا از این پس امکان سوء استفاده از نام نهادها و شرکت‎ها در همایش‎های تبلیغاتی اینچنینی که صرفا به دنبال جذب اسپانسر به هر قیمتی هستند داده نشود.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.