کد مطلب: 

15766

دغدغه‎ی بانک مرکزی ایجاد امنیت در پرداختی‎های تلفن همراه است

دغدغه‎ی بانک مرکزی ایجاد امنیت در پرداختی‎های تلفن همراه است

معاون بازاریابی جیرینگ، تاکید کرد: یکی از ملاحظات بانک مرکزی در حوزه‎ی پرداخت از طریق تلفن همراه، به طور قطع مسایل امنیتی است.

 

"دیاکو نوروزی" در گفت‎وگو با خبرنگار سازمان خبری سیتنا، اظهار داشت: صنعت بانکداری سال‎هاست که در این کشور وجود داشته است و  هم اکنون استانداردهای شتاب بانکی و شاپرک که مختص تراکنش‎های بین PSPهاست تدوین شده است. در حقیقت سرویس گیرنده‎ها و سرویس دهنده‎ها بر اساس استانداردهای موجود مشغول به فعالیت بوده و هستند.

وی، ادامه داد: در خصوص پرداخت از طریق تلفن همراه و یا همان mobile Payment، چون حوزه‎ی جدیدی در صنعت بانکداری به شمار می‎رود هیچ گاه به طور جدی با آن برخورد نشده بود، لذا بانک مرکزی با ظرافت و ذکاوت خاصی در حقیقت به دنبال این است تا بتواند سازوکارهای مناسبی را برای حوزه‎ی پرداخت از طریق تلفن همراه تدوین نموده تا در نهایت بتوانیم سرویس دهی پرداخت در حوزه‎ی تلفن همراه را آغاز و به ثمر برسانیم.

معاون بازاریابی جیرینگ، تاکید کرد: هم اکنون در حال همکاری با بانک مرکزی هستیم تا هرچه سریع تر بتوانیم این مرحله را پشت سر گذاشته و به این توفیق نایل شویم.

 

وی در خصوص مباحث امنیتی خدمات ارائه شده بر بستر تلفن همراه، گفت: یکی از ملاحظات بانک مرکزی در حوزه‎ی پرداخت از طریق تلفن همراه، به طور قطع مسایل امنیتی است. امنیت واژه‎ای است که هم ما و هم بانک مرکزی برای ارائه‎ی سرویس و پرداخت از طریق تلفن همراه به دنبال آن هستیم.

وی، افزود: جیرینگ تیمی متشکل از متخصصین را مامور کرده تا بر روی حوزه‎ی امنیت این سرویس مطالعات لازم را انجام داده و بانک مرکزی هم سازوکارهای خود را در این خصوص دنبال می‎کند و در حال حاضر تنها چالش اصلی در حوزه‎ی امنیت این سرویس است که با خبرهای خوبی که شنیده‎ایم، این مساله به زودی حل خواهد شد.

معاون بازاریابی جیرینگ، در ادامه خاطرنشان کرد: در مساله‎ی پرداخت از طریق تلفن همراه، جیرینگ و بانک مرکزی در یک سو در حال حرکت هستند و جیرنگ به خاطر داشتن دانش و اطلاعات در این حوزه و بانک مرکزی هم به دلیل دارا بودن تجربه‎ای طولانی در حوزه‎ی پرداخت در بازار مشغول به فعالیت بوده و صاحب نظر است.

وی، افزود: این برآوردی است که حاصل همپوشانی جیرینگ و بانک مرکزی است و این پروژه در حال جلو رفتن است و انشاء الله به زودی به نتیجه خواهد رسید، لذا دغدغه‎ی اصلی بانک مرکزی فراهم آوردن امنیت روی این بستر است و ما هم به دنبال مرتفع شدن این موضوع هستیم تا بتوانیم خدماتمان را گسترش دهیم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2014-07-19 10:11

افزودن دیدگاه جدید