کد مطلب: 

15716

پوشش حداکثری اپراتورهای تلفن همراه با بهره‎برداری از فاز تکمیلی رومینگ ملی

پوشش حداکثری اپراتورهای تلفن همراه با بهره‎برداری از فاز تکمیلی رومینگ ملی

طی مراسمی با حضور مدیران ارشد وزارت ارتباطات و شرکت‎های تابعه و مدیران عامل اپراتورهای رایتل و ایرانسل، فاز تکمیلی طرح استفاده‎ی متقابل از شبکه‎های تلفن همراه (رومینگ ملی) امروز سه شنبه به بهره برداری رسید. (برای مشاهده گزارش تصویری این مراسم اینجا را کلیک کنید.)

 

به گزارش خبرنگار سیتنا، طی مراسمی در سالن الغدیر وزارت ارتباطات و با حضور دکتر "محمود واعظی" وزیر ارتباطات، دکتر "علی اصغر عمیدیان" رئیس سازمان تنظیم مقررات، مهندس "محمود خسروی" مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت، مهندس "نصراله جهانگرد" مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات ایران، دکتر "محمد خوانساری" رئیس پژوهشگاه ICT ، مهندس "مهری" مدیرعامل شرکت پست، همچنین "دزفولی" و "صدری" مدیران عامل اپراتورهای ایرانسل و رایتل، فاز نهایی استفاده متقابل اپراتورهای تلفن همراه (رومینگ ملی) به بهره برداری رسید و البته نکته قابل توجه عدم حضور "وحید صدوقی" مدیرعامل همراه اول در این مراسم بود.

 

به دنبال بهره برداری از فاز اول طرح استفاده متقابل از شبکه های تلفن همراه (رومینگ ملی) از 25 خردادماه سال جاری، فاز تکمیلی رومینگ ملی نیز امروز سه شنبه 24 تیرماه سال جاری به بهره‎برداری ‎رسید.

 

در فاز اول این طرح که در قالب آن مشترکان اپراتور سوم می‌توانستند به بهره‌گیری از خدمات دو اپراتور اول بپردازند تا هفته اخیر 1169 شهر به واسطه اپراتورهای اول و دوم تحت پوشش قرار گرفت و به کاربران و اپراتور سوم خدمات ارائه کرد.

 

در قالب فاز اول این طرح تا امروز از مجموع یک میلیون و 800 هزار مشترک فعال رایتل حدود 37 هزار و 940 مورد به شبکه همراه اول و 63 هزار و 236 مورد به شبکه اپراتور دوم رومینگ شدند.

 

از بعد از ظهر روز گذشته که فاز دوم این طرح به اجرا درآمده نیز حدود 1100 مشترک ایرانسل به شبکه همراه اول و حدود 200 تا 300 مشترک همراه اول به شبکه ایرانسل منتقل شده‌اند.

 

پرداخت هزینه‌های رومینگ ملی برعهده اپراتورهاست و مشترک در این زمینه هیچ هزینه‌ای را پرداخت نخواهد کرد. در قالب اجرای رومینگ ملی دولت نیز به عنوان تشویق سهمی از اپراتورها دریافت نمی‌کند.

 

گفتنی است؛ رومینگ ملی (طرح استفاده متقابل از شبکه‌های تلفن همراه) در واقع خدمتی است که با استفاده از آن، یک اپراتور، خدمات شبکه خود را در اختیار مشترکین اپراتورهای میهمان قرار می‌دهد و با انعقاد موافقتنامه، از اپراتور میهمان هزینه دریافت می‌کند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2014-07-15 10:32

افزودن دیدگاه جدید