کدخبر :1529 پرینت
25 بهمن 1390 - 10:26

گامی دیگر در خلق موجودات شبه انسانی؛ «آواتار» را در روبات جدید ژاپنی‌ها ببینید!

متن خبر

محققان فناوری موفق به ساخت روبات «تلسار وی » شده‌اند که می‌تواند بیشتر حرکات کنترلگر خود را تقلید کند و علاوه بر حرکات نسبتا طبیعی، قابلیت شنیدن و دیدن نیز دارد.

 

به گزارش سیتنا به نقل از ایسنا، محققان ژاپنی با ساخت روبات «تلسار وی» که حرکات کنترلگر خود را تقلید می‌کند، یک گام به تحقق ایده «ساخت بدن‌های ناوی مصنوعی» در فیلم علمی – تخیلی «آواتار» نزدیک شدند.

 

به گفته پروفسور «سوسومو تاچی» متخصص فناوری «واقعیت مجازی» در دانشگاه کایو ژاپن، اپراتور یا کنترلگر از طریق کلاه، لباس و دستکش مخصوصی که بر تن دارد، با سیستم روبات «تلسار وی» ارتباط برقرار می‌کند و دستورالعمل‌های لازم به روبات ارسال می‌شود.

 

در همین زمان، مجموعه‌ای از حسگرها، اطلاعات ارسالی از سوی روبات را به احساس قابل درک برای کاربر تبدیل می‌کنند.

 

چشم‌های روبات در حقیقت، دوربین‌هایی هستند که با عکس‌برداری از محیط اطراف، تصاویر را به صورت سه بعدی به صفحه نمایش کوچک در مقابل چشمان اپراتور ارسال می‌کند.

 

میکروفون های تعبیه شده روی روبات، صداهای اطراف را ضبط می‌کنند و بلندگوها نیز صدای اپراتور دستگاه را در محیط پخش می‌کند.

 

پروفسور «تاچی» معتقد است، از روبات‌هایی مانند «تلسار وی» می‌توان در محیط های پرخطر، پس از یک فاجعه مانند نیروگاه اتمی فوکوشیما و برای کارهایی که نیازمند مهارت‌های انسانی هستند، استفاده کرد.

 

در فیلم علمی - تخیلی «آواتار» دانشمندان با کمک علم ژنتیک «بدن‌های ناوی مصنوعی» در آزمایشگاه تولید کردند؛ بدن ناوی مصنوعی مانند یک وسیله کنترل از راه دور توسط نیروی خودآگاهی انسان کنترل می‌شود.

انهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.