کدخبر :14991 پرینت
14 خرداد 1393 - 18:52

انتشار فهرست بولتن‌های امنیتی مایکروسافت

متن خبر

سیتنا- سرویس myBulletins مایکروسافت فهرستی آنلاین از بولتن‌های امنیتی مورد نیاز کاربر را ارائه می‌دهد.

 

به گزارش ایسنا، مایکروسافت به ارائه یک سرویس جدید برای افراد و سازمان‌های کوچک اقدام کرده است که کاربران را نسبت به اعمال به‌روز رسانی‌های نرم‌افزاری یاری می‌دهد.

 

سرویس myBulletins صفحه‌ای در سایت Technet مایکروسافت برای متخصصان فناوری اطلاعات است که فهرستی از بولتن‌های امنیتی مربوط به محصولات انتخاب شده توسط کاربر را نگهداری می‌کند.

 

این صفحه شامل تمامی ملزومات هر بولتن امنیتی از جمله تاریخ ارسال، ID، نام محصول، تأثیرگذاری (نوع آسیب‌پذیری از جمله افشای اطلاعات، اجرای کد از راه دور و غیره)، درجه اهمیت و

نیاز به‌روزرسانی به راه اندازی مجدد سیستم را بیان می‌کند.

 

اطلاعات مربوط به درجه اهمیت و نیاز به راه‌اندازی مجدد سیستم پیش از این نیز در بولتن‌های امنیتی و حتی در پیش‌آگهی‌های سه‌شنبه اصلاحیه بیان می‌شدند تا سازما‌های بزرگ بتوانند به‌روزرسانی‌ها را اولویت‌بندی کرده و در مورد زمان غیرفعال بودن سیستم‌های خود تصمیم‌گیری کنند.

 

بر اساس اطلاعات سایت مرکز ماهر، مایکروسافت می‌گوید که myBulletind یک سرویس آنلاین بسیار مفید برای مدیران سیستم‌ها در سازمان‌های کوچک و متوسط است. ولی در سازمان‌های بزرگتر، WSUS مفیدتر است.

 

myBulletins فقط همان چیزی را می‌داند که کاربر به وی گفته باشد، این ابزار چیزی را از سیستم‌های کاربر تشخیص نمی‌دهد و راهی برای بررسی اینکه کدام به‌روزرسانی‌ها اعمال شده‌اند، ندارد.

 

کاربر می‌تواند محتویات فهرست بولتن‌ها را در یک صفحه اکسل دانلود کند و برخی عملیات مدیریتی را آنجا انجام دهد. صفحه دانلود شده شامل اطلاعاتی بیشتر از صفحه myBulletins از جمله لینک‌های مقاله مبتنی بر دانش، شماره‌های CVE و بولتن‌های قبلی مرتبط با این بولتن است.

 

جالب توجه است که بسیاری محصولات که سال‌هاست پشتیبانی نمی‌شوند در این فهرست دیده می‌شوند که کاربر می‌تواند آنها را انتخاب کند. از این جمله می‌توان به Office XP، IE5 و SQL Server 2000 اشاره کرد.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.