تغییر 30 درصدی در قبوض مشترکان همراه اول با اعمال تعرفههای جدید
با اجرای مصوبهی ۱۸۴ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات و اعمال تعرفههای جدید تلفن همراه از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری، سوالات مختلفی دربارهی نحوهی محاسبهی تعرفهها برای مشترکان تلفن همراه پیش آمده است.
به گزارش سیتنا، به منظور شفافسازی ابعاد مختلف اجرای مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات و نحوهی محاسبهی تعرفههای جدید تلفن همراه، روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی اطلاعیهای صادر کرد.
در متن این اطلاعیه آمده است: "در مصوبهی ۱۸۴ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، تعرفهی مکالمات تلفنهمراه داخل شبکهای برای سیمکارتهای دائمی به صورت یکنواخت (flat) و بین ۴۹۹ ریال و حداکثر ۵۹۹ ریال تعیین شده است. در این مصوبه تعرفهی شهری و بینشهری و هزینهی جابجائی موجود که برای مشترکان تلفن همراه شرکت مخابرات ایران (همراه اول) اعمال میشد، حذف شد.
بر مبنای این مصوبه، شرکت مخابرات ایران تعرفه یک دقیقه مکالمه درون شبکهای تلفنهمراه و همچنین تعرفه یک دقیقه مکالمه تلفنهمراه به سمت شبکه تلفن ثابت مخابرات ایران را، برای سیمکارتهای دائمی ۵۷۰ ریال و برای سیمکارتهای اعتباری ۶۷۰ ریال تعیین کرد که این تعرفهها از ابتدای اردیبهشت ماه برای مشترکان اعمال شده است.
شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل علیرغم ابلاغ مصوبه کمیسیون، تعرفههای خود را تغییر نداده و برای سیمکارتهای دائمی تعرفه ۴۹۹ ریال و برای سیمکارتهای اعتباری تعرفه ۶۲۰ ریال را برای مشترکان خود اعمال میکند.
در این مصوبه تعرفهی پیامک بدون تغییر باقی مانده و تعرفه بین شبکهای کماکان بدون تغییر و برای سیمکارت دائمی ۶۲۵ ریال و برای سیمکارت اعتباری حداکثر ۹۳۷ ریال میباشد.
با اجرای مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، برای مشترکان همراه اول یکی از حالتهای زیر اتفاق میافتد:
۱- آن دسته از مشترکان همراه اول که فقط مکالمه شهری داشته و جابجائی و مکالمه بین شبکهای با سایر اپراتورها هم نداشته باشند، در صورتی که دقایق مکالمه در یک دوره دو ماهه زمانی با دوره قبلی بدون تغییر مانده باشد، صورتحساب آنان حداکثر ۲۷ درصد افزایش یافته است.
۲- در بدترین حالت آن دسته از مشترکان همراه اول که علاوه بر مکالمه شهری، مکالمه بینشهری و جابجائی هم داشتهاند، در صورتی که دقایق مکالمه در یک دوره دو ماهه زمانی با دوره قبلی بدون تغییر مانده باشد، صورتحساب آنان کاهش چشمگیر تا ۳۰ درصد هم داشته است.
بر همین اساس در شرایط رقابتی مشترکین میتوانند با مقایسه کیفیت، تنوع و تعرفه خدمات اپراتور مناسب را انتخاب کنند".
انتهای پیام
افزودن دیدگاه جدید