کدخبر :1490 پرینت
19 بهمن 1390 - 05:57

دستگیری عاملان هتک حیثیت و انتقام جویی اینترنتی + مصادیق

متن خبر

متهمانی که با انتشار تصاویر و اطلاعات شخصی و خانوادگی برخی افراد باعث هتک حرمت مردم در فضای اینترنت می شدند، دستگیر شدند.

به گزارش سیتنا به نقل از معاونت اجتماعی پلیس فتای ناجا، این متهمان از طریق سرقت اطلاعات دیگران باعث آزار و اذیت و هتک حرمت طعمه های خود می شدند.

در این راستا خراسان گزارش داد: سرهنگ کاظمی سرپرست معاونت مبارزه با جرایم پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات ناجا در همین رابطه به پرونده ای اشاره کرد که در آن زن جوانی شکایتی را در همین زمینه تسلیم پلیس کرده بود. این زن به ماموران گفت: فرد یا افراد ناشناسی عکس های شخصی من را به همراه دیگر مشخصاتم در یکی از سایت های اجتماعی منتشر کرده اند و از این طریق باعث هتک حیثیت من شده اند. به دنبال این شکایت گروهی از کارآگاهان پلیس فتا با رصد فضای مجازی دریافتند که فرد منتشرکننده تصاویر زن جوان، عکس ها را از طریق ایمیل خود ارسال کرده است لذا ماموران پس از کنکاش فراوان دارنده ایمیل را شناسایی و دستگیر کردند. در بازجویی ها مشخص شد که متهم مذکور با همدستی یکی از دوستانش به قصد انتقام جویی از زن جوان دست به این کار زده است. ادامه گزارش حاکی است متهمان این پرونده پس از تکمیل تحقیقات تحویل مراجع قضایی شدند.

 

همچنین در مورد دیگری فردی در شیراز به پلیس مراجعه و اعلام کرد حدود یک ماه است که متوجه شدم فرد ناشناسی اقدام به توزیع شماره تلفن همراه من و همسرم در چند سایت اینترنتی کرده است که انتشار این شماره ها در اینترنت موجب شد که دیگران برایمان ایجاد مزاحمت کنند. به دنبال اظهارات این مرد ماموران پلیس فتا تحقیقات خود را آغاز کردند و به سایت هایی که شاکی مدعی انتشار شماره تلفن خود و همسرش در آن ها بود وارد شدند و پی به صحت اظهارات وی بردند. آن گاه ماموران با استفاده از شیوه های فنی، به ردیابی منتشر کننده شماره تلفن ها در اینترنت پرداختند و دریافتند این شماره ها از طریق ایمیل برای سایت ها ارسال شده است لذا وقتی آدرس ایمیل را ردیابی کردند دریافتند که ایمیل مذکور از طریق اینترنت یکی از ادارات دولتی ارسال شده لذا با همکاری اداره مربوطه کارمند متخلف شناسایی و دستگیر شد.

 

در پرونده ای دیگر نیز متهمی که باعث هتک حرمت یکی از مدیران ورزشی استان فارس از طریق اینترنت شده بود، دستگیر شد. این مدیر ورزشی طی شکایتی به ماموران گفت: یک هفته است که فردی از طریق یک وبلاگ به نشر اکاذیب و هتک حرمت من مبادرت کرده است و اکنون خواهان شناسایی و مجازات وی هستم.پس از این شکایت، پلیس به آدرس وبلاگ یاد شده مراجعه و با شناسایی محل ایجاد وبلاگ متهم را شناسایی و دستگیر کرد. متهم دستگیر شده ابتدا منکر اقدامات خود شد ولی وقتی همه مدارک را علیه خود دید به جرم خود اعتراف و دلیل این اقدام را انتقام جویی از مدیر ورزشی ذکر کرد.

 

معاونت اجتماعی پلیس فتا به عاملان هتک حرمت و حیثیت افراد در فضای مجازی هشدار داد و گفت: با افرادی که با اقدامات خود باعث ایجاد مزاحمت برای دیگران شوند و اطلاعات مردم اعم از فیلم، عکس و شماره تلفن و ... را منتشر کنند برخورد قاطع و قانونی خواهد شد. همچنین این معاونت از کاربران اینترنت درخواست کرد که اطلاعات شخصی خود مانند فیلم و عکس را در اینترنت به اشتراک نگذارند. 

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.