نرخ تبلیغات صداوسیما چند برابر شبکههای ماهوارهای است؟
عضو انجمن صنایع سلولزی و بهداشتی گفت: علاوه بر محدودیتها و ممنوعیتهای تبلیغاتی بعضا نرخ تبلیغات در صدا و سیما 15 برابر نرخ تبلیغات در شبکههای ماهوارهای است.
به گزارش سیتنا، سیفالله ملکی در گفتوگو با ایسنا، درباره عملکرد صدا و سیمای ایران در زمینه حمایت از تولیدات داخلی اظهار کرد: این موضوع از دو جنبه قابل بررسی است. یکی محدودیتهایی که صدا و سیما دارد و از آن جمله میتوان به ممنوعیت تبلیغ برخی محصولات سلولزی از قبیل نوار بهداشتی اشاره کرد.
وی افزود: متاسفانه صدا و سیما به ما اجازه نمیدهد به صورت علمی برای خانمها و دختران تازه بالغ شده درباره نوار بهداشتی توضیح دهیم. به هر حال این محصول مورد استفاده بسیاری از بانوان بوده و آنها حق دارند درباره آن بدانند تا محصول باکیفیت و موردنظر خود را خریداری کنند نه اینکه با خرید محصولات بیکیفیت پول خود را هدر دهند.
عضو انجمن صنایع سلولزی و بهداشتی گفت: با وجود تلاشهای انجام شده تا امروز اجازه نمایش عکس نوار بهداشتی در صدا و سیما داده نشده است و مشخص هم نیست این مشکل چه زمانی برطرف خواهد شد. ما حتی در دورهای که یکی از نمایندگان مجلس به عنوان وکیل صدا و سیما در افتتاحیه یک کارخانه سلولزی و بهداشتی حضور داشت این موضوع را مطرح کردیم.
وی افزود: مسئله دیگری که درباره تبلیغات صدا و سیما مطرح بوده مربوط به گرانی این تبلیغات است. در حال حاضر دو برند معروف پوشک بچه در شبکههای ماهوارهای تبلیغات گستردهای دارند. این اتفاق دو دلیل بیشتر ندارد؛ یکی اینکه مردم ماهواره میبینند و مخاطبان ماهواره بیشتر از صدا و سیمای ایران است و دیگر اینکه هزینه تبلیغات در شبکههای ماهوارهای بسیار پایینتر از صدا و سیما است. به هر حال صدا و سیما با این تشکیلات عریض و طویلی که دارد باید فکری برای افزایش مخاطلبان خود کرده و عملکرد خود را اصلاح کند. از سوی دیگر نرخ تبلیغات در صدا و سیما بسیار بالاست و بعضا حتی به 15 برابر هزینه تبلیغات در شبکههای ماهوارهای هم میرسد. این هزینه سنگین برای کارآفرینان قابل قبول نیست.
رئیس سابق هیات مدیره انجمن صنایع سلولزی و بهداشتی با اشاره به اینکه افزایش هزینههای تولید باعث شده تا برخی از تولیدکنندگان داخلی محصولات خود را در چین تولید کرده و سپس وارد کشور کنند و تحت برند داخلی به فروش برسانند، گفت: این مشکل تنها به دلیل بالا رفتن قیمت تمام شده تولید داخل رخ داده است. به عنوان مثال پلاستیک به چین ارسال شده و در آنجا نوار بهداشتی تولید میکنند و بعد از ورود به ایران آن را با نام برند داخلی به فروش میرسانند.
ملکی همچنین با اشاره به اینکه تعرفه واردات تیشو از چهار به هشت درصد افزایش یافته است، اظهار کرد: از زمان روی کار آمدن دولت یازدهم تاکنون تغییر چندانی در وضعیت صنایع سلولزی و بهداشتی ایجاد نشده و مشکلاتی نظیر تامین ارز کماکان پابرجاست. در حال حاضر تولیدکنندگان مواد اولیه خود را با ارز آزاد وارد میکنند که در چند روز اخیر قیمت ارز هم بالا رفته است.
انتهای پیام
افزودن دیدگاه جدید