کدخبر :14071 پرینت
26 فروردین 1393 - 10:55

بانکداری الکترونیکی موجب کاهش فساد بانکی می شود

متن خبر

بانکداری الکترونیکی از باب هزینه های موجود در سیستم های بانکداری، نرخ هزینه کرد مشتری را برای استفاده از سیستم بانک باید کاهش دهد.
ایرج ندیمی نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در خانه ملت درخصوص ترویج استفاده از بانکداری الکترونیک درجامعه به خبرنگار خبرگزاری موج گفت: یکی از الزامات رشد عملکرد در بانکداری الکترونیکی سرعت بالا، دقت، کاهش مداخله دستی و فراهم شدن امکان پایش و نظارت است.
وی ادامه داد: طبیعتا بانکداری الکترونیکی از باب هزینه های موجود در سیستم های بانکداری، نرخ هزینه کرد مشتری را برای استفاده از سیستم بانک باید کاهش دهد.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به این کاهش هزینه ها، اظهارکرد: بانکداری الکترونیکی همچون بانک حکمت می تواند در آینده ای نه چندان دور با کاهش هزینه کردهای مشتری حتی از منظر زمان، خیالی آسوده را برای مشتریان خود محیا کند که آنان از طریق اینترنت تمامی امور بانکی خود را به سهولت انجام دهند که این اقدام قطعا در کاهش هزینه های آن فرد نیز تاثیرگذار است.
وی افزود: با راه اندازی و ترویج استفاده از بانکداری الکترونیکی، می توان در آینده شاهد کاهش حمل و نقل، تردد، خستگی و بهره وری کافی بود که این خود جزو مزایای استفاده از این نوع بانکداری است.
این عضو هیأت رئیسه ی کمیسیون تلفیق با تاکید بر اینکه بانکداری الکترونیک جزو قدامات ضروری جامعه محسوب می شود، تصریح کرد: در کلان شهرهایی همچون تهران دغدغه های مردم برای دریافت و پرداخت بانکی و صف های طولانی بانکی زیاد است و حتی امکان وجود خطرات بسیاری نیز برای حمل کردن پول در کشور هست.
وی با اشاره به دیگر مزایای این نوع بانکداری در کشور، خاطرنشان کرد: بانک داری الکترونیک خدمت، حمایت ، کاهش هزینه و همچنین کمک به ملت و کشور علی الخصوص کاهش هزینه بانک هاست.
ندیمی همچنین کاهش مداخلات در انجام امور بانکی را مفید خواند و تاکید کرد: با کاهش مداخلات در امور بانکی می توانیم مطمئن باشیم که مفاسد اقتصادی نیز در بانک ها کاهش می یابد ؛ در بانکداری الکترونیک با فراهم آوردن امکان نظارت شفاف، بسیاری از راه های دور زدن قانون نیز گرفته می شود و می توانیم از انجام عملیات های زیرمیزی جلوگیری کرد.
وی ادامه داد: در راه اندازی بانک های خصوصی، دولتی و حتی بانک های مرتبط با نهادها تصوراتی وجود دارد که پول های سپرده شده را در هدف گذاری معین، سرمایه گذاری نمی کنند و به انجام پروژه های درون بانکی خود می پردازند ؛ بسیاری بر این اعتقادند که بخش عمده ای از دریافت و پرداخت ها طبق قانون انجام نمی پذیرد، یعنی بخش عمده ای از پول ها رسوب دارد.
ندیمی در پایان خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی از هر رویکردی که مسبب رقابتی شدن فضای بانکداری و همچنین خروج از نظارت و دستورات دولت باشد حمایت می کند تا با عدم رسوب منابع در بانک، بتوانیم با ارائه تسهیلات به رونق رشد کارگاه ها و بنگاه های اقتصادی و تولیدی کشور کمک کنیم.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.