کدخبر :14038 پرینت
24 فروردین 1393 - 20:02

رئیس رگولاتوری در گفت‎وگو با سیتنا: ارائه‎ی مجوز نسل‎های بالاتر به اپراتورها منوط به برقراری رومینگ ملی است/ تسهیلاتی را برای ارائه‎ی برخی سرویس‎ها به رایتل قائل می‎شویم

متن خبر

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، تاکید کرد: مجوزهایی که در آینده‎ی نزدیک به اپراتورها برای ارتقاء به نسل‎های بالاتر داده می‎شود، منوط به پیاده سازی رومینگ ملی است.

 

دکتر "علی اصغر عمیدیان" در گفت‎وگو با خبرنگار سیتنا (CITNA.IR)، اظهار داشت: اگر اپراتورها اقدام به برقراری رومینگ ملی نکنند، ورودشان به نسل های بالاتر به هیچ وجه امکان پذیر نخواهد بود.

 

وی افزود: برنامه‎ی زمان بندی شده برای ایجاد رومینگ ملی بین اپراتورها، تعیین و اعلام شده است و تا زمانیکه رومینگ ملی برقرار نشود، ورود اپراتورها به نسل‎های جدید میسر نخواهد بود و مجوزهایی که در آینده‎ی نزدیک برای ورود به نسل‎های سوم و چهارم به اپراتورهای تلفن همراه داده خواهد شد منوط به پیاده سازی رومینگ ملی است.

 

معاون وزیر ارتباطات، ادامه داد: از آنجایی که در اردیبهشت و خرداد سال جاری سرویس‎های نسل جدید را اعلام خواهیم کرد، اپراتورها باید بسترهای رومینگ ملی را با هماهنگی‎های فی‎مابین اپراتوری تا آن زمان انجام دهند.

 

عمیدیان تاکید کرد: اگر این هماهنگی‎ها برای ایجاد رومینگ ملی فراهم نشود به طور قطع مجوزهای ورود به نسل های بالاتر برای اپراتورهای متقاضی صادر نخواهد شد.

 

وی در پاسخ به دیگر سوال خبرنگار "سیتنا" در خصوص برنامه‎های رگولاتوری برای اپراتور "رایتل" نیز گفت: دوره‎ی انحصار رایتل در تاریخ 29 مردادماه امسال به پایان خواهد رسید و در حال حاضر برنامه‎ای برای تمدید این دوره‎ی انحصار نداریم.

 

وی در عین حال خاطرنشان کرد: پیرو درخواست رایتل به رگولاتوری و صحبت‎های انجام شده، قرار است در بعضی خدمات و سرویس‎ها تسهیلاتی برای این اپراتور قائل شویم.

 

انتهای پیام

برچسب ها

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.