کدخبر :12844 پرینت
24 بهمن 1392 - 20:22

برنامه‎ریزی هوآوی برای گسترش شبکه‌ موبایل 5G تا سال 2020

متن خبر

بنا به اعلام کمپانی هوآوی، اولین شبکه‌های 5G موبایل جهت استقرار تجاری برای سال 2020 آماده می‌باشد که قادر به دستیابی 1000 برابر ظرفیت بیشتر از شبکه‌های موبایل فعلی و رسیدن به اوج نرخ داده‌ی بیش از 10 گیگابایت در ثانیه است.

 

به گزارش سیتنا، دکتر ون تانگ (Wen Tong)، سرپرست بخش پژوهش‌های وایرلس و رئیس بخش آزمایشگاه‌های ارتباطات فناوری در Huawei 2012 LAB چنین تخمین و برآوردهایی را در 5G@Europe Summit خبر داد که توسط کمپانی چینی در مونیخ آلمان برگزار شد.

 

آقای تانگ اظهار کرد که " شبکه‌ی 5G تاثیر بنیادی بر صنعت ICT (فناوری اطلاعات و ارتباطات) و کیفیت زندگی ما خواهد گذاشت".

 

وی خاطر نشان کرد که هوآوی بر روی توسعه‌ی شبکه‌ی استاندارد نسل بعدی از سال 2009 تاکنون سرمایه‌گذاری می‌کرده است، و طبق برنامه‌های اخیر بودجه‌ی 600 میلیون دلاری را برای تحقیقات و نوآوری در این زمینه تخصیص داده است.

 

این کمپانی بر این باور است که شبکه‌های موبایل 5G و پذیرش گسترده دستگاه‌های متصل منجر به 50 تا 100 میلیون ارتباط تا سال 2020 خواهد شد.

 

کمپانی هوآوی به عنوان عضوی از کنسرسیوم تحقیقاتی اروپا METIS، یکی از عوامل کلیدی توسعه‌ی برنامه‌ مشارکت های دولتی و خصوصی زیرساخت پیشرفته 5G (تحت عنوان 5GPPP) است که توسط کمیسیون اروپا تعریف می‌شود. این کمپانی در اروپا به نوعی تاز‌ه‌وارد محسوب می‌شود، در حالی که در این مکان به حفظ مراکز تحقیق و توسعه زیادی روی آورده است و فرصت‌هایی نیز مانند کمک به استقرار اولین شبکه‌ی تجاری 4G در سوئد و نروژ، یافته است.

منبع : topinearth

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.