کدخبر :1275 پرینت
27 دی 1390 - 09:14

وزیر ارتباطات: شبکه‌ی ملی اطلاعات به هیچ وجه جایگزین اینترنت نمی‌شود

متن خبر

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به برخی شبهات در خصوص شبکه‌ی ملی اطلاعات (اینترانت ملی) برای چندمین بار تاکید کرد: شبکه‌ی ملی اطلاعات به هیچ وجه جایگزین اینترنت نمی‌شود.

 

به گزارش سیتنا، "تقی پور" در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع رسانی دولت، تصریح کرد: اینترنت به عنوان یک سرویس کما فی سابق در کنار شبکه ملی اطلاعات باقی خواهد ماند و هر کس که نیاز داشت می‌تواند از آن سرویس استفاده کند.

 

وی در ادامه از موتورهای جستجو با عنوان موتورهای جاسوسی یاد کرد و افزود: در این که موتورهای جستجوی خارجی ابزارهای جاسوسی بیگانگان است شکی نیست و این را می‌توان به راحتی از آمارهایی که منتشر می‌کنند متوجه شد.

 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد: به عنوان مثال اعلام می کنند مردم ایران در هفته یا روز مشخصی از کدام کلمات و یا واژه‌ها بیشتر استفاده کرده‌اند که این مفهومش آن است که آنها دائم در حال کنترل و رصد اطلاعات کاربران می‌باشند، هر چند این ظاهر قضیه است اما پشت پرده با سرقت اطلاعات مردم اقدامات جاسوسی و اهداف شومشان را دنبال می‌کنند.

 

تقی پور با اشاره به راه‌اندازی موتورهای جستجوی بومی، اظهار کرد: به منظور حفظ امنیت و مسدود کردن راه‌های درز اطلاعات مردم کشورمان چندین گروه غیر دولتی روی موتورهای جستجوی داخلی در حال فعالیت هستند تا در قالب شبکه‌ی ملی اطلاعات راه‌اندازی شود و مردم با اطمینان خاطر بیشتری از آن استفاده کنند.

 

وی گفت: با راه اندازی موتورهای جستجوی بومی از بسیاری از آسیب‌ها و مسائل امنیتی که کوچکترین آن به سرقت رفتن و مخدوش شدن اطلاعات حریم شخصی و خانوادگی افراد است جلوگیری به عمل می آید.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

دیدگاه‌ها

میخواستم بدونم میشه با شبکه ی ملی بین سایت های داخلی یا خارجی وب گردی کرد .مثل اینترنت های معمولی.با تشکر.

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.