کدخبر :12598 پرینت
13 بهمن 1392 - 14:18

سرمایه‌گذاری Orange در حوزه بازی‌های ابری

متن خبر

اپراتور Orange بخشی از سهام شرکت ارائه‌دهنده خدمات بازی‌های ابری G-cluster را به مبلغ نامعلومی خریداری کرد.

 

به گزارش سیتنا به نقل از وسنا و طبق به اعلام این اپراتور، حوزه خدمات بازی‌های ابری فرصت مهمی برای این شرکت محسوب شده و طی توافق طرفین، G-cluster خدمات نرم‌افزاری خود را در اختیار این اپراتور قرار خواهد داد.

 

G-cluster تامین‌کننده پلتفرم نرم‌افزاری سرویس بازی ابری Orange بوده و در حال حاضر نزدیک به ۳ میلیون مشترک سرویس Orange TV در فرانسه به این پلتفرم دسترسی دارند. همکاری تازه این دو شرکت از یک سو به توسعه بازار جهانی G-cluster و از سوی دیگر به گسترش خدمات بازی ابری Orange در اروپا خواهد انجامید.

 

کیفیت شبکه و تجربه کاربری از دغدغه‌های اصلی ارائه‌دهندگان خدمات بازی ابری محسوب شده و Orange به‌عنوان یک اپراتور شبکه تلفن همراه از موقعیت برتری نسبت به رقبای خود برخوردار است. این درحالیست که سرویس بازی ابری OnLive با تاخیر و افت سرعت در ارائه خدمات خود روبه‌رو است و سونی نیز به تازگی از راه‌اندازی یک سرویس ابری خبر داده است، اما هنوز نام هیچ اپراتوری برای پشتیبانی از این سرویس مطرح نشده است.

 

این اپراتور قصد دارد با ارائه خدمات نوین در حوزه بازی‌های کامپیوتری از طریق شبکه‌های پهن‌باند فیبرنوری و ۴G روی تلویزیون‌ها، کامپیوترهای شخصی، تبلت‌ها و گوشی‌های هوشمند، منبع درآمد جدیدی ایجاد کند.

 

یکی از قابلیت‌های بالقوه خدمات بازی ابری، امکان دسترسی بی‌وقفه کاربران به بازی‌های کامپیوتری روی نمایشگرهای خود بدون نیاز به دانلود حجم بالایی از فایل‌ها یا برخورداری از سخت‌افزار قدرتمند است. بازی ابری به کاربران امکان می‌دهد در خانه، محل کار یا در حال حرکت از طریق کامپیوتر‌های شخصی، تبلت‌ها یا گوشی‌های هوشمند به‌طور فردی یا گروهی به انجام بازی‌های کامپیوتری بپردازند. اما تمام این عملیات به یک زیرساخت قدرتمند شبکه نیاز دارد.

 

اپراتور Orange در بیانیه‌ای اعلام کرد: «این همکاری بی‌شک نقش قابل‌توجهی در توسعه خدمات ما در حوزه بازی، محتوای تلویزیونی و خدمات موسیقی و ویدئویی خواهد داشت. کیفیت شبکه‌های پهن‌باند نسل چهارم و فیبر نوری ما به مصرف‌کنندگان امکان خواهد داد تا به دامنه وسیعی از آخرین بازی‌های روز در هر مکان و روی هر نمایشگری دسترسی پیدا کنند».

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.