کدخبر :1192 پرینت
19 دی 1390 - 14:02

تقی پور: شبکه‌ی ملی اطلاعات تا 6 ماه دیگر راه‌اندازی می‌شود

متن خبر

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه افزایش سرعت اینترنت،‌ کاهش هزینه و افزایش امنیت سه هدف مهم راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات است، از راه اندازی مرحله نخست این شبکه تا 6 ماه آینده خبر داد.

 

به گزارش سیتنا به نقل از ایرنا، رضا تقی‌پور شامگاه یکشنبه در پایان جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران افزود: از 31 استان، 25 استان آمادگی اجرای مرحله نخست این شبکه را دارند.

 

وی با بیان اینکه طراحی این شبکه به طور کامل انجام شده است، یادآور شد: طبق برنامه پنجم توسعه، این طرح تا پایان برنامه باید تکمیل شود.

 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود:‌ براساس تکلیفی که تا پایان برنامه پنجم توسعه داریم،‌ با تکمیل این طرح، باید همه مراکز داده‌ها و میزبانی سایت‌ها به داخل کشور منتقل شود.

 

تقی‌پور همچنین به تامین امنیت در شبکه ملی اطلاعات اشاره کرد و گفت:‌ با راه‌اندازی این شبکه، شاهد کاهش حملات اینترنتی به کاربران در مناطق خصوصی و همچنین امنیت کامل کاربران دولتی در مناطق حساس در مقابل آسیب‌های خارجی خواهیم بود.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

دیدگاه‌ها

سلام.سایت خوبی دارید.
من خودم متخصص شبکه و طراح سایتم.
البته 14 سالمه.
شبکه ملی خوبه به شرطی که به اینترنت لطمه نزنه.
من خودم اینترنت از فن آوا داشتم ولی به علت نقل مکان منطقه ما فیبر نوری شد و الآن میخواهم وایمکس ایرانسل بگیرم کار راه اندازه.
خلاصه ببینیم چه بلایی قراره سر ما بیاد.
من چون عشق دیجیتالم میگم.دائم به اینترنت سروکار دارم و خبر هارو پیگیری میکنم وعلاف اینترنتی هم نیستم.
علی

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.