کدخبر :10221 پرینت
03 آبان 1392 - 13:17

ده سوال که قبل از شروع ترویج در فیس‎بوک باید از خود بپرسید

متن خبر

یک ماه پیش فیسبوک راهنمای مسابقه و ترویج خود را تغییر داد و آن را برای مشاغل و برندهایی که مسابقاتی برگزار می کنند ساده تر کرد. رفته اند آن روزهایی که قوانین سخت و برنامه های شخص ثالث، حکمرانی می کردند. اگر شما صاحب کسب و کاری کوچک هستید، اکنون زمان شادی شما فرا رسیده است.

به گزارش سیتنا، "عادل میرشاهی" در شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران، افزوده است: وقتی شادمانی تان به پایان رسید، بایستی از خود این سوالات را بپرسید تا مطمئن شوید که می توانید فعالیتی را انجام دهید که توجه دیگران را به برندتان  معطوف کند.

1. آیا اهدافتان را تنظیم کرده اید؟ اساسی است که قبل از برگزاری هر کمپین ترویجی، اهداف تان را به طور مشخص تعیین کرده باشید. اینکه می خواهید به چه چیزی برسید؟ بر روی نیازهایتان متمرکز شوید. آیا آخرین محصول را ترویج می کنید؟ آیا جایگاه برندتان را بازیابی می کنید؟ آیا دوست دارید کسان بیشتری در فیسبوک شما را دنبال کنند؟ آیا می خواهید ایمیل های جدیدی دریافت کنید و ترافیک بیشتری به سمت سایت شما سرازیر شود یا می خواهید فروش فوری داشته باشید؟ همه این موارد از طریق مسابقه فیسبوک قابل دسترسی است.

2. نوع فعالیت شما چیست؟ بر مبنای اهدافتان تعیین کنید که کدام نوع از مسابقات، بهترین انتخاب برای شماست.

الف. شرط بندی در فیسبوک: باعث افزایش افرادی می شود که شما را دنبال می کنند.

ب. معامله گروهی: فروش فوری را ترویج می کند.

ج. عکس/مقاله/ویدئو: باعث افزایش تعامل از طریق محتوایی می شود که کاربران آن را تولید کرده اند.
 نرم افزارهای مسابقه: فهرستی از ایمیل ها در اختیار شما قرار می دهد.

3. آیا جایزه شما مرتبط است؟ ارزش جایزه همیشه بایستی بر خط زمان مشارکت قرار داشته باشد. پیشنهاد جوایز کوچکتر برای شرط بندی، و جوایز بزرگتر برای یک مسابقه مقاله نویسی. شرکت کنندگان در مسابقه را با انتخاب جایزه های مرتبط با کسب و کارتان برانگیزید: پیشنهاد کارت هدیه برای خرید از فروشگاه تان؛ تجربه پولی است که نمی توان آن را نقد کرد، محصولی که آن را ترویج می کنید، تخفیف و ...

4. آیا راهنمای فیسبوک را مطالعه کرده اید؟ فیسبوک همه چیز را به طور شفاف در باره قوانین مسابقات منتشر کرده است اما خام نشوید، هنوز باید و نباید های زیادی هستند که باید از آنها اطلاع داشته باشید.

شما نمی توانید از مردم بخواهید که:
الف. یادداشت یا عکسی را که وارد کرده اید به اشتراک بگذارند.
ب. یک مسابقه را بر روی یک اکانت به اشتراک بگذارید.
ج. مسابقه دهندگان نیاز دارند که برچسب خودشان را بر روی یک عکس قرار دهند.

 اما شما می توانید:
الف. از داوطلبان بخواهید که از دکمه لایک برای رای دادن به این مکانیسم استفاده کنند.
ب. شرکت کنندگان در مسابقه یادداشتی را بر روی صفحه ورودی درج کنند.
ج. برندگان را در صفحه خودتان معرفی کنید.
د. از شرکت کنندگان انتظار داشته باشید که بعدا برای رای دادن به صفحه شما بازگردند.

5. آیا کوتاه و ساده است؟ اکثر مسابقات یک هفته به طول می انجامند. هرچه بازی طولانی تر باشد، انگیزه برای آن کاهش می یابد. در نظر گرفتن مسابقات هفتگی باعث افزایش توجه و جذب ترافیک به صفحه فیسبوک شما می شود. آیا قوانین مسابقات واضح هستند؟ ورود را ساده تر کنید. هر چه ورود پیچیده تر باشد، افراد کمتری وارد سایت شما می شوند.

6. آیا دارید آن را ترویج می کنید؟ مسابقه فیسبوکتان را در تویتتر، وبلاگ، خبرنامه الکترونیکی و... ترویج کنید. استراتژی رسانه های اجتماعی شما در حالتی که در سایر سامانه ها ترویج شود، به موفقیت دست می یابد. شما حتی گاهی بایستی برای این کار در فیسبوک هزینه تبلیغات بپردازید. از یادآورها استفاده کنید و استاتوس خودتان را به روز نگه دارید. از هاش تگ ها  #hashtags با داخل کردن آنها در دستورالعمل مسابقه تان در روی تویتتر و ... استفاده کنید.

7. آیا اطلاعات را دنبال می کنید؟ به معیارها توجه کنید. چه کسانی مشارکت می کنند؟ چه تعداد دنبال کننده جدید دارید؟ چه کسی بیشتر درگیر شده است؟ از این مسابقات برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد مشتریانتان استفاده کنید.

8. آیا دنبال می کنید؟ فراموش نکنید که به برنده یا برندگان اطلاع دهید. با قرار دادن نام آنها بر روی صفحه فیسبوک بگذارید که شرکت کنندگان در مسابقه بدانند که برنده شده اند و اگر می توانید با ایمیل اطلاع رسانی کنید. از افرادی که در مسابقه شرکت کرده اند اما برنده نشده اند، بابت تلاششان تشکر کنید.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

دیدگاه‌ها

سردبیر محترم سیتنا
با سلام
از اینکه اینقدر خودتان را پایبند به ارائه مرجع خبر می کنید، بسیار سپاسگذارم.
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران، هر روز سه مطلب تولیدی دارد.
می توانید از مطالب ما استفاده کنید.
در صورت نیاز می توانیم برای تولید محتوا با شما همکاری کنیم.
با احترام
عادل میرشاهی
سردبیر شارا
با سلام. از مطالب مفید شما حتما استفاده می کنیم. ممنون خواهیم شد مطالب جدیدتان را برای سیتنا ارسال فرمایید.
موفق باشید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.