کدخبر :925 پرینت
19 آذر 1390 - 09:51

اولویت اشتغال در دفاتر ICT روستایی با کسب مدرک کاردانی

متن خبر

دبیر کمیته علمی سومین همایش خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات در روستا با بیان اینکه هم اکنون دو برنامه آموزشی در دفاتر ICTروستایی دنبال می‌شود، گفت: دو برنامه داریم که دوره کاردانی ICT روستایی را از طریق دانشگاه جامع به صورت مجازی و برای 10 هزار دفتر ICTروستایی برگزار کنیم.

 

به گزارش سیتنا، "دکتر حسنی صدر" رییس دانشکده مخابرات و مدیر کل مرکز آموزش مخابرات ابراز داشت : بر روی این موضوع حدود یکسال کار انجام شده و طرح اولیه آن را تهیه و برای شرکت مخابرات، پست و پست بانک و کسانی که درگیر محتوا هستند ارسال کردیم که در شرف تصویب در دانشگاه جامع می‌باشد.

 

دبیر کمیته علمی سومین همایش فناوری اطلاعات و ارتباطات در روستا با بیان اینکه با توجه به تعداد زیاد دفاتر ICT روستایی برگزاری حضوری این دوره‌ها امکان‌پذیر نبوده و باید به صورت مجازی برگزار شود ابراز داشت: دوره کاردانی ICTروستایی شامل 72 واحد می باشد که البته پیشنهاد این دوره‌ها را به وزرای ارتباطات سابق نیز ارائه کرده بودیم که خوشبختانه دکتر تقی‌پور بر این موضوع تاکید دارند اولویت اشتغال در دفاتر باید کسب مدرک کاردانی ICTروستایی باشد.

 

رییس دانشکده مخابرات گفت: پیشنهاد دوره‌های کوتاه مدت 100ساعته را ارائه کردیم که با این دوره افراد می توانند اطلاعات کامپیوتری ، مخابراتی ، پستی، پست بانکی را آموخته و سپس با کسب ایــن اطلاعات در دفاتر ICT روستایی مشغول به کار شوند.

 

حسنی صدر با بیان اینکه افراد با دیدن دوره‌های کوتاه مدت تخصصی می توانند با مهارت‌های ICDL آشنا شوند گفت: امسال سومین سال برگزاری همایش ICTروستایی می باشد که در این همایش کارگزاران ، مسوولان، دست اندرکاران مخابراتی، پستی و پست بانکی حضور دارند تا بتوانند جایگاه دفاتر را تقویت کنند.

 

وی در ادامه افزود : برای این همایش 244 مقاله ارسال شد که ‌از این تعداد 59 مقاله را پذیرفتیم و 32مقاله برای ارائه ، 23 مقاله برای پوستر و 4مقاله نیز به صورت مدعو و در واقع سفارشی مورد قبول قرار گرفت.

 

گفتنی است ، هیات داوران این همایش از اساتید 5 دانشگاه و همکـارانی از شرکت مخــابرات ، پست و پست بانک می باشند که کار داوری را از خردادماه انجام می دهند و کار نهایی شده است.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.