کدخبر :904 پرینت
13 آذر 1390 - 12:03

فرصت آفرینی و توانمند سازی روستا با دفاتر ICT روستایی

متن خبر

رئیس هیأت عالی نظارت بر ایجاد و بهره برداری از دفاترICT روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه شعارسومین همایش دفاترICT روستایی «فرصت آفرینی و توانمند سازی روستا با دفاترICT روستایی» است اظهار داشت: این همایش در روزهای 28 و 29 آذر ماه سال جاری در محل هتل المپیک برگزار می‌شود.

 

به گزارش سیتنا، ناصر یوسف پور با بیان اینکه این همایش توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار می شود، اظهار داشت: ما در نهایت به دنبال آنیم تا ضمن آشنایی و شناسایی نقاط قوت و پتانسیلهای این دفاتر برای دستگاههای اجرایی و روستاییان عزیز بتوانیم پتانسیلهایی که برای امر دولت الکترونیکی در روستاها و در برنامه چهارم ایجاد شده را زیر بار ببریم و استفاده مطلوبی از دفاترICT روستایی داشته باشیم.

 

وی گفت: دفاتر ICT روستایی به طور متوسط ، حتی از 35 تا 40 درصد ظرفیت و پتانسیل خود نیز استفاده نمی کنند و میتوان گفت که بیشتر ظرفیت آنها بدون استفاده مانده است.

 

وی در رابطه با محورهای سومین همایش دفاترICT روستایی اظهار داشت:آینده پژوهی و برنامه ریزی راهبردی دفاتر ICT روستایی ، ICT روستایی پیشران توسعه، توسعه کاربردها و توسعه توانمندی در بهره بردای ازدفاترICT روستایی به عنوان پنج محور عمده همایش محسوب میشود.

 

یوسف پور درباره اهداف مهم برگزاری همایش نیز به خبرنگار ما گفت: اشاعه کاربرد دفاترICT روستایی،ترغیب بهره برداری از آن توسط دستگاهها و روستاییان از جمله اهداف مهم برگزاری همایش محسوب میشود.

 

رئیس هیأت عالی نظارت بر ایجاد و بهره برداری از دفاترICT روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار امیدواری کرد: امیدواریم با این همایش در ارتباط با خودکفایی دفاترICT روستایی بتوانیم گام موثری برداریم و امیدواریم که این همایش منجر به جلب اعتماد دستگاهها برای عرضه خدمات خود از طریق دفاترICT روستایی شود.

 

وی در ادامه با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم در راستای دریافت تجربیات موفق و تعمیم آن به سایر دفاتر عملکرد خوبی داشته باشیم و تعامل لازم با سایر دستگاهها و کارگروه های استانی را به نحو احسن برقرار و تحکیم کنیم ، اظهار داشت: امیدواریم با این همایش حمایت دستگاهها را برای ایجاد و بهره برداری دفاتر جذب کنیم و به استناد آن قویتر و بهتر در این راستا به اهداف مورد نظر دست یابیم تا شاهد ارتقای انگیزه کاری کارگزاران و متصدیان این دفاتر باشیم و در نهایت جمع بندی این سمینار را در مجامع بین المللی دنبال کنیم.

 

عضو هیات مدیره شرکت مخابرات ایران با اشاره به برگزاری پنل هایی در این سمینار گفت: در این پنل ها سعی میکنیم از حضور اشخاصی که بتوانند به دفاترICT روستایی کار داده و یا کسانی که تجربیات موفق در زمینه آسیب شناسی دفاتر داشته و یا افرادی که به عنوان قانون گذار بتوانند پتانسیل های بالقوه دفاتر را به بالفعل تبدیل کنند، استفاده کنیم و علاوه بر آن در این دفاتر از نظر علمی نیز آسیب شناسی کنیم.

 

وی گفت: 240 مقاله به این همایش ارسال شد که این مقالات توسط کمیته علمی همایش مورد بررسی قرار گرفت و کمیته علمی 30 مقاله را انتخاب کرد که با توجه به پنلهایی که داریم حدود 15 مقاله را در همایش عرضه خواهیم کرد و بقیه مقالات را به صورت پوستر ارائه خواهیم کرد.

 

وی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: سعی میکنیم از سخنرانی مقامات و مسئولان اجرایی که در امر دفاترICT روستایی موثرند کمک بگیریم و از رهنمودهای آنان استفاده کنیم و در این همایش از کارگزاران برتر دفاتر که در استانها منشا اثر بودند نیز تقدیر و تشکر خواهیم کرد.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.