تبیین طرحهای توسعهی بانکی در گفتوگو با مدیر بانکداری الکترونیک بانک کشاورزی
بانک کشاورزی تجربهی راهاندازی باجه و خودپرداز سیار را در دو استان تهران بزرگ و خراسان رضوی دارد و در حال حاضر بر اساس بازخورد استفاده از این نوع خدمات و تحلیل آن، در حال ارائهی طرح توسعهای استفاده از این خدمات در سطح کشور میباشد.
“زمانی" مدیر امور بانکداری الکترونیک بانک کشاورزی در گفتوگو با خبرنگار سیتنا "citna.ir" در خصوص اقدامات این بانک در حوزهی بانکداری الکترونیک، گفت: در راستای پیاده سازی بانکداری الکترونیک اقدامات بسیار خوبی توسط بانک کشاورزی انجام شده است که از جمله آن میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
• راه اندازی سیستم یکپارچه بانکداری متمرکز (مهر گستر) جهت ارائهی خدمات بانکی RealTime-OnLine (لحظهای بلادرنگ) در سراسر کشور،
• راهاندازی بانکداری الکترونیک از طریق انواع کانال نظیر: تلفن بانک، موبایل (همراه بانک)، اینترنت بانک و ...،
• راهاندازی درگاه پرداخت اینترنتی،
• راه اندازی سامانههای معاملاتی الکترونیکی خاص برای سازمانها و مشتریان ویژهی بانک.
همچنین با توجه به نیاز مشتریان، این بانک طرح هایی را نیز در دست اجرا دارد که برخی از آنها عبارتند از:
• توسعهی همراه بانک (پوشش همهی سیستم عاملهای موبایل، استفاده از سایر پروتکل های ارتباطی مانند USSD و GPRS
• باز طراحی اینترنت بانک جدید مبتنی بر نیازهای روز،
• راهاندازی سیستم جدید مرکز تماس (Contact Center) با نام مرکز ارتباط سبز بانک کشاورزی.
وی در پاسخ به دیگر سوال سیتنا مبنی اینکه "چه موانع و تنگناهایی مانع از حضور شما در برخی مناطق شده است و بانکداری الکترونیک تا چه حد توانسته این عدم حضور فیزیکی را جبران کند؟" گفت: هرچند با توجه به گسترش شبکهی مخابراتی در اقصی نقاط کشور در سال های اخیر مشکلات زیرساختهای مخابراتی کاهش یافته ولی تا رسیدن به نقطهی مطلوب هنوز فاصله داریم.
زمانی ادامه داد: یکی از مشکلات موجود در تامین بستر مخابراتی مناسب بانک، نداشتن SLA و تعهد ارائهی خدمات مطلوب از سوی شرکت مخابرات و همچنین عدم وجود خط دیتا در برخی شهرها و نقاط کشور که بانک کشاورزی در آنها دارای شعبه بوده و به مردم ارائه خدمت میکند، میباشد.
مدیر امور بانکداری الکترونیک بانک کشاورزی در پاسخ به سوالی تحت این عنوان که "با توجه با ارائه همه خدمات بانکی با حداقل هزینه توسط باجه و خودپرداز سایر بانکی آیا تاکنون از این باجه ها استفاده کردهاید و در صورت استفاده، تا چه حد استفاده از این باجهها توانسته عدم حضور فیزیکی بانک شما را در برخی مناطق جبران کند؟" گفت: با توجه به پراکندگی جغرافیایی شعب بانک کشاورزی در سراسر کشور، تاکنون سعی شده است تا نیازهای مشتریان توسط بانک پوشش داده شود. علاوه بر آن بانک کشاورزی با راه اندازی دستگاههای خودپرداز خارج از شعبه نیز توانسته نسبت به ارائهی خدمات خود به مشتریان اقدامات مناسبی را انجام دهد.
وی ادامه داد: از طرفی بانک کشاورزی تجربه راه اندازی باجه و خودپرداز سیار را نیز در دو استان تهران بزرگ و خراسان رضوی دارد و در حال حاضر بر اساس بازخورد استفاده از این نوع خدمات و تحلیل آن، در حال ارائهی طرح توسعهای استفاده از این خدمات در سطح کشور میباشد.
زمانی در خصوص تمهیدات این بانک برای ارائهی خدمات مطلوب به مشتریان در آستانهی تعطیلات نوروز، به موارد ذیل اشاره کرد:
• برنامه ریزی جهت ارائهی خدمات بانکی به مشتریان توسط شعب کشیک بانک در تاریخ های 29/12/91، 3/1/92 و 4/1/92 و پشتیبانی واحدهای ستادی بویژه حوزهی فناوری اطلاعات،
• پایش مستمر دستگاههای خودپرداز و ارائهی خدمات مناسب پول گذاری و پرستاری دستگاهها،
• پایش مستمر کلیهی کانالهای الکترونیکی غیرحضوری نظیر همراه بانک، اینترنت بانک، تلفن بانک و درگاه پرداخت اینترنتی،
• پایش مستمر شبکههای ارتباطی شعب و مدیریتها.
انتهای پیام
افزودن دیدگاه جدید