کدخبر :308595 پرینت
16 مهر 1403 - 14:20

فراخوان هوش‌ نما برای شناسایی شرکت‌ ها و سازمان‌ های فعال در حوزه شهر هوشمند

مدیر مرکز هوش مصنوعی ملی انفورماتیک با اشاره به فراخوان فصلنامه هوش‌ نما برای شناسایی شرکت‌ ها و سازمان‌ های فعال در حوزه شهر هوشمند گفت: هدف از این فراخوان، بررسی میزان بهره‌ مندی شهروندان از خدمات هوش مصنوعی در زندگی روزمره و شناسایی شرکت‌ های فعال در این حوزه است.

متن خبر

الهام فراهانی در گفت‌وگو با سیتنا، اظهار داشت: مرکز هوش مصنوعی شرکت ملی انفورماتیک با تمرکز بر پیاده‌سازی فناوری هوش مصنوعی در نظام بانکی کشور، از سال ۱۴۰۲ آغاز بکار کرده و تاکنون پروژه‌های نوآورانه متعددی را به انجام رسانده است.

وی افزود: یکی از دستاوردهای کلیدی این مرکز، توسعه «دستیار هوشمند بانکی بر مبنای قوانین بانک مرکزی و ایجاد کیوسک‌های آواتار هوشمند» است که به منظور پاسخگویی به سوالات بانکی و تسهیل ارتباط مشتریان با بانک‌ها طراحی و ایجاد شده‌ است.

مدیر مرکز هوش مصنوعی ملی انفورماتیک گفت: پروژه مهم بعدی این مرکز که اجرای آن به اتمام رسیده، «پلتفرم متابانک مرکزی» است که امکان دسترسی کاربران به خدمات بانکی تمام بانک‌های دولتی و خصوصی را در فضای متاورس فراهم می‌کند. همچنین این مرکز با همکاری دانشگاه‌ها و انجمن‌های علمی، برنامه‌های آموزشی و پژوهشی مرتبط با هوش مصنوعی را ترویج داده و پروژه مهم تدوین دستورالعمل‌های پیاده‌سازی هوش مصنوعی در شبکه بانکی را در دست اجرا دارد.

فراهانی با بیان اینکه هدف نهایی این مرکز، تسهیل ارائه خدمات هوشمند بانکی و آماده‌سازی زیرساخت‌های هوش مصنوعی برای آینده‌ی بانکداری هوشمند در ایران است، اظهار داشت: همچنین مرکز هوش مصنوعی شرکت ملی انفورماتیک با انتشار فصل‌نامه «هوش‌نما» به بررسی اکوسیستم هوش مصنوعی ایران می‌پردازد.

وی یادآور شد: در شماره اول، تمرکز اصلی بر تحلیل اکوسیستم و فعالیت‌های مرتبط با هوش مصنوعی در داخل کشور بود و افراد و سازمان‌های فعال در این حوزه بر اساس نوع محصولات و پروژه های در دست اقدام دسته‌بندی شدند.

این مدرس دانشگاه گفت: در شماره دوم، مرکز بر مطالعه جامع اکوسیستم هوش مصنوعی در سه حوزه بانکداری، بورس و بیمه تمرکز داشت و فعالیت تمامی بانک‌ها، بیمه‌ها و شرکت‌های بورسی در حوزه هوش مصنوعی ارائه شد.

فراهانی اعلام کرد: در شماره سوم، موضوع «شهر هوشمند» محور قرار گرفته است که هدف آن بررسی میزان بهره‌مندی شهروندان از خدمات هوش مصنوعی در زندگی روزمره و شناسایی شرکت‌های فعال در این حوزه است.

وی افزود: مرکز هوش مصنوعی ملی انفورماتیک فراخوانی برای شناسایی و معرفی شرکت‌ها و سازمان‌های فعال در حوزه شهر هوشمند صادر کرده است که تا بیستم مهرماه فرصت دارند اطلاعات محصولات خود را از طریق آدرس https://survey.porsline.ir/s/bH40tpFa ارسال کنند.

انتهای پیام

خبرنگار: فرزانه احمدی منش

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.