کدخبر :307680 پرینت
27 شهریور 1403 - 14:24

متا: فعالیت رسانە های روسیە در این پلتفرم ممنوع است

شرکت متا اعلام کرد که فعالیت راشاتودی، روسیا سگودنیا و دیگر شبکه‌ های دولتی روسیه را در پلتفرم‌ هایش ممنوع می‌ کند، زیرا متا معتقد است که این رسانه‌ ها عملیات نفوذ آنلاین انجام می‌ دهند.

متن خبر

به گزارش سرویس بین الملل سیتنا، «متا»، شرکت مادر «فیس‌بوک» و «اینستاگرام» اعلام کرد، فعالیت «راشاتودی»، «روسیا سگودنیا» و دیگر شبکه‌های دولتی روسیه را در پلتفرم‌هایش ممنوع می‌کند.

این یکی از جدی‌ترین اقدامات بزرگترین شرکت شبکه‌های اجتماعی جهان علیه رسانه‌های دولتی روسیه است.

پیش از این، «متا» تبلیغات رسانه‌های دولتی روسیه را در پلتفرم‌های خود ممنوع و میزان دیده شدن پست‌های آنها را نیز کاهش داده بود.
پس دلیل این اقدام چیست؟

متا در بیانیه‌ای می‌گوید این رسانه‌ها عملیات نفوذ آنلاین انجام می‌دهند.

در بیانیه متا آمده است: «پس از بررسی‌های دقیق به این نتیجه رسیده‌ایم، اقدامات علیه رسانه‌های دولتی روسیه را افزایش دهد.»

متا توضیح داد: «اکنون این شبکه‌ها به دلیل عملیات نفوذ خارجی در همه اپلیکیشن‌های ما در سراسر جهان ممنوع می‌شوند.»

متا می‌گوید این اقدام در چند روز آینده انجام می‌شود. علاوه بر فیس‌بوک، اینستاگرام، واتس‌اپ و تردز نیز از آن پیروی می‌کند.

پیش از این نیز، دولت آمریکا علیه دو کارمند راشاتودی را به دست داشتن در پولشویی متهم کرده است؛ این کارمندان متهم هستند که با هدف تاثیرگذاری بر انتخابات امریکا اقدام به استخدام یک شرکت امریکایی کرده‌اند.

گفتنی است که پلتفرم متا متعلق به «مارک زاکربرگ» یک شرکت فناوری چند ملیتی آمریکایی مستقر در «منلو پارک» کالیفرنیا است.

این شرکت مالک فیس بوک، اینستاگرام، واتس‌آپ و سایر خدمات و محصولات الکترونیکی است.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا روز جمعه گفت که کشورها باید با شبکه دولتی روسیه مانند عملیات نفوذ خارجی محرمانه برخورد کنند.

راشاتودی این اتهامات را رد کرده و می‌‌گوید آمریکا مانع فعالیت آن به عنوان یک سازمان روزنامه‌نگاری شده است.

پیشتر نیز ایالات متحده آمریکا، روسیه را به "تلاش برای تأثیرگذاری بر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از طریق انتشار هدفمند اطلاعات نادرست" متهم کرده بود.

وزارت دادگستری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که دستور تعلیق ۳۲ دامنه از جمله راشا تودی (RT) را صادر کرده است.

مریک گارلند، وزیر خزانه‌داری و دادستان کل دادگستری آمریکا در این‌بارە اعلام کرده بود کە کرملین از رسانه دولتی خود برای متقاعد کردن افراد تأثیرگذار از ایالات متحده آمریکا برای کنترل تبلیغات خود استفاده می‌کند.

گارلند تاکید کرد بود کە "وزارتخانه تلاش‌های رژیم خودکامه برای سوء استفاده از فضای تبادل آزاد افکار در آمریکا برای تقویت مخفیانه تلاش‌های تبلیغاتی را تحمل نخواهد کرد".

انتهای پیام
نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.