کدخبر :307391 پرینت
21 شهریور 1403 - 12:56

کمک نا خواسته غول‌ های فناوری به وب‌ سایت‌ های غیر مجاز

شرکت‌های بزرگ فناوری همچون گوگل، اپل و دیسکورد به طور ناخواسته به فعالیت وبسایت‌ هایی که تصاویر افراد را با هوش مصنوعی و بدون اجازه و به طور غیرقانونی برهنه می‌کنند، کمک کرده‌اند.

متن خبر

به گزارش سیتنا، تحقیقات اخیر وبسایت «وایرد» نشان داده که شرکت‌های بزرگ فناوری مثل «گوگل»، «اپل»، و «دیسکورد» به طور ناخواسته به فعالیت وبسایت‌هایی که تصاویر افراد را بدون اجازه و به طور غیرقانونی برهنه می‌کنند، کمک کرده‌اند.

این وبسایت‌ها با استفاده از هوش مصنوعی، تصاویر برهنه بدون رضایت صاحبان آنها ایجاد می‌کنند. وبسایت‌ها سیستم‌های ورود به حساب غول‌های فناوری را به کار گرفته‌اند که به کاربران اجازه می‌دهد به سرعت و آسانی حساب کاربری ایجاد کنند، که به این پلتفرم‌ها ظاهری قانونی می‌بخشد.

تحقیقات وایرد نشان داد که ۱۶ وبسایت مشهور برهنه‌سازی از دکمه‌های ورود گوگل، اپل، دیسکورد، «ایکس»، «پَتریون»، و «لاین» استفاده می‌کنند. این ادغام سیستم‌های احراز هویت شرکت‌های بزرگ فناوری، دسترسی به این سایت‌ها را تسهیل می‌کند و کاربران می‌توانند اعتبار بخرند و تصاویر جعل عمیق تولید کنند.

افزایش این سایت‌ها مدیون رشد هوش مصنوعی مولد است که به طور چشمگیری به تولید تصاویر برهنه بدون رضایت، به ویژه علیه زنان و دختران، دامن زده است. کارشناسان می‌گویند که این وضعیت خشونت جنسی علیه زنان و دختران را عادی می‌کند.

منتقدان معتقدند که شرکت‌های فناوری در پاسخ به این مشکل رو به رشد کُند عمل کرده‌اند. آنها از استفاده از ابزار ورود غول‌های فناوری به حساب انتقاد می‌کنند که دسترسی به این خدمات مضر را راحت کرده‌ است و پیشنهاد می‌دهند که به جای کاهش موانع، باید موانع بیشتری در برابر این فعالیت‌ها قرار داده شود.

با وجود سیاست‌هایی که استفاده از خدمات غول‌های فناوری را برای فعالیت‌های مضر ممنوع می‌کند، سیستم‌های ورود به حساب این شرکت‌ها در وبسایت‌های مختلف تولید جعل عمیق دیده شده‌اند.

پس از تماس وایرد، اپل و دیسکورد حساب‌های توسعه‌دهنده مرتبط با این وبسایت‌ها را حذف کردند و گوگل متعهد شد تا علیه متخلفان اقدام کند. پتریون و لاین نیز در حال بررسی نقش خود هستند، اما ایکس به سؤالات پاسخ نداده است.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.