کدخبر :306478 پرینت
03 شهریور 1403 - 11:47

بزوس جت شخصی‌ ۸۰ میلیون دلاری خرید

جف بزوس، چهارمین جت شخصی خود که یکی از بزرگترین و پیشرفته‌ترین جت‌های خصوصی در جهان محسوب می‌شود را با قیمت باورنکردنی ۸۰ میلیون دلار خریداری کرده است.

متن خبر

به گزارش سیتنا به نقل از بیزنس اینسایدر، جف بزوس کارآفرین و بنیانگذار وب سایت آمازون داتکام است. او معروفیت اصلی خود را از آمازون به دست آورد اما کسب و کارهای دیگری همچون روزنامه واشنگتن پست و شرکت فضایی بلو اوریجین نیز دارد.

بزوس ماه گذشته یک گالفستریم G700، هواپیمای تجاری لوکس ساخت شرکت گالفستریم ایروسپیس را خریده که یکی از بزرگترین و پیشرفته‌ترین جت‌های خصوصی در جهان محسوب می‌شود.

این هواپیما با حداکثر برد پروازی حدود 7500 مایل دریایی، قادر است به سرعت‌هایی معادل 92.5 درصد سرعت صوت یا حدود 710 مایل بر ساعت دست یابد. G700 همچنین دارای 20 پنجره پانورامیک و کابینی "فوق‌العاده ساکت" با هوای 100 درصد تازه و یونیزه شده است که هر دو تا سه دقیقه تجدید می‌شود.

جف بزوس

اخیرا، G700 از جزیره ایبیزا پرواز کرد. تقریباً در همان زمان، عکس‌هایی از بزوس و نامزدش لورن سانچز در نزدیکی قایق تفریحی 500 میلیون دلاری او در این جزیره گرفته شده بود. داده‌های پرواز عمومی نشان می‌دهد که هواپیمای بزوس در 39 روز، 28 پرواز انجام داده که ردپای کربنی معادل 264 تن یا 17 برابر انتشار متوسط سالانه یک آمریکایی را برجای گذاشته است.

نمایندگان بزوس اشاره کرده‌اند که او برای سفرهایش از سوخت هوایی پایدار استفاده می‌کند و هزینه جبران انتشار کربن را می‌پردازد که صرف پروژه‌هایی برای کاهش آلودگی گازهای گلخانه‌ای می‌شود.

به نظر می‌رسد بزوس تلاش کرده خرید این هواپیما را از دید عموم پنهان نگه دارد و از برنامه اداره هوانوردی فدرال استفاده کرده که به مالکان جت اجازه می‌دهد اطلاعات هواپیمای خود را خصوصی نگه دارند.

جک سوئینی، دانشجوی کالجی در فلوریدا که با انتشار اطلاعات ردیابی پرواز جت‌های خصوصی در حساب‌های رسانه‌های اجتماعی خود خشم ایلان ماسک را برانگیخته بود، خبر آخرین خرید بزوس را نیز منتشر کرد.

بر اساس شاخص میلیاردرهای بلومبرگ، ارزش خالص دارایی بزوس تا روز چهارشنبه 203 میلیارد دلار تخمین زده شده که او را پس از ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، به دومین فرد ثروتمند جهان تبدیل می‌کند.

گفته می‌شود بزوس مالک دو مدل قبلی G700 یعنی گالفستریم G650 و پیلاتوس PC-24 نیز هست. در مارس سال گذشته گزارش شده بود که گلدمن ساکس به عنوان بخشی از اقدامات صرفه‌جویی در هزینه‌ها، از برنامه خرید G700 که مجهز به دوش خصوصی است، صرف نظر کرده است.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.