کدخبر :305494 پرینت
15 مرداد 1403 - 14:38

استفاده گوگل کروم از هوش مصنوعی برای مقایسه قیمت‌ها

ابزار جدید گوگل که آن را «مقایسه برگه» نامیده است، از هوش مصنوعی مولد برای جمع‌آوری داده‌های محصولات از برگه‌هایی که باز کرده‌اید استفاده می‌کند و تمام آنها را در یک جدول جمع‌آوری می‌کند و می‌تواند روشی مفید برای مشاهده محصولات مختلف در یک نمای یکپارچه باشد.

متن خبر

به گزارش سیتنا، «گوگل» قصد دارد با قرار دادن ابزار هوش مصنوعی در مرورگر اینترنت مشهور خود «کروم»، این قابلیت را برای کاربران ایجاد کند تا قیمت کالاها در برگه‌های مختلفی که جلوی آنها باز است را مقایسه کنند.

این ابزار که گوگل آن را «مقایسه برگه» نامیده است، از هوش مصنوعی مولد برای جمع‌آوری داده‌های محصولات از برگه‌هایی که باز کرده‌اید استفاده می‌کند و تمام آنها را در یک جدول جمع‌آوری می‌کند. این ابزار می‌تواند روشی مفید برای مشاهده محصولات مختلف در یک نمای یکپارچه باشد.

این ابزار همچنین می‌تواند ترافیک سایت‌هایی را که اطلاعات محصولات را جمع‌آوری و مقایسه می‌کنند، از بین ببرد. این ممکن است مخصوصاً برای ناشران مستقلی که در حال حاضر در جستجوی گوگل به چشم نمی‌آیند، نگران‌کننده باشد. همچنین این تردید وجود دارد که گوگل بتواند با استفاده از ابزار مقایسه برگه به درستی جزئیات دقیق محصولات مختلف را کنار یکدیگر قرار دهد.

گوگل خود به محدودیت‌هایی که ابزار مقایسه برگه می‌تواند داشته باشد، اعتراف کرده است. مثلا، جدول‌های مقایسه‌ای که این ابزار می‌تواند ایجاد کند، در حال حاضر به ده مورد محدود می‌شود. این جدول‌ها به طور خودکار برجسته‌ترین ویژگی‌های محصولات را شناسایی می‌کنند.

ابزار مذکور در حال حاضر روی خرید کردن تمرکز کرده است، اما ظاهرا گوگل در حال فکر کردن به مرحله بعدی کارکرد آن است، که اجازه می‌دهد انواع اطلاعات را مقایسه کند. مقامات گوگل می‌گویند که به عنوان مثال از این ابزار در آینده می‌توان برای مقایسه اطلاعات سفر یا جزئیات دانشگاه‌ها استفاده کرد.

مقایسه برگه طی چند هفته آینده برای کروم دسکتاپ (روی صفحه کامپیوتر) در آمریکا راه‌اندازی می‌شود. گوگل همچنین برخی ویژگی‌های جدید دیگر مبتنی بر هوش مصنوعی، همچون «بازگشت به جستجو»، را برای کروم اعلام کرده است، که به زودی در کنار مقایسه برگه منتشر می‌شوند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.