کدخبر :305306 پرینت
11 مرداد 1403 - 23:33

تقدیر از برگزیدگان دهمین جشنواره ملی فاوا در نمایشگاه بین المللی کیتکس

با برگزاری مراسم اختتامیه دهمین جشنواره ملی فاوا در تاریخ ۱۹ شهریورماه سال جاری، همزمان با نخستین روز برپایی نمایشگاه بین المللی کیتکس 2024، برگزیدگان این جشنواره هم در جزیره کیش بر روی سکو خواهند رفت و تندیس جشنواره را دریافت خواهند کرد.

متن خبر

به گزارش سیتنا، اختتامیه دهمین جشنواره ملی فاوا  که با شعار «ایران هوشمند و متصل» در چهار محور شبکه ملی اطلاعات، صنعت فضایی، اقتصاد دیجیتال و دولت هوشمند برگزار می‌شود، در تاریخ 19 شهریور ماه 1403 و همزمان با اولین روز نمایشگاه بین المللی کیتکس که در تاریخ 19 شهریور شروع و 22 شهریور خاتمه خواهد یافت، برگزار و برترین های محورهای مختلف با حضور مسوولان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، تندیس جشنواره را دریافت خواهند نمود.

علی اصغر انصاری

علی اصغر انصاری، معاون برنامه ‌ریزی و نظارت راهبردی وزیر ارتباطات و دبیر جشنواره فاوا، با اعلام اینکه شعار این دوره از جشنواره، «ایران هوشمند و متصل» است، گفت: جشنواره دهم دارای چهار محور است که شامل شبکه ملی اطلاعات، صنعت فضایی، اقتصاد دیجیتال و دولت هوشمند می‌شود. همچنین معرفی برترین اپراتورها در توسعه کمی و کیفی پروژه فیبرنوری منازل و کسب‌وکارها و همچنین تکریم مدیران اثرگذار در زیست‌بوم فاوا از جمله محورهای فرعی به شمار می‌رود.

علی اصغر انصاری

بر همین اساس در جلسه ای که چهارشنبه 10 مردا‌دماه، با حضور علی اصغر انصاری، دبیر جشنواره فاوا ، فرامرز رستگار، رییس شورای سیاستگذاری نمایشگاه بین المللی کیتکس 2024، امیر حسین اسدی، مدیرکل دفتر خدمات کسب و کار وزارت صمت، داوود ادیب رییس کانون هماهنگی فاوا و جواد مرادپور، عضو شورای سیاستگذاری نمایشگاه برگزار شد، در خصوص موارد مرتبط با رویدادهای جنبی نمایشگاه بحث و گفتگو انجام پذیرفت و مقرر شد تا موارد ذیل در برنامه های جنبی نمایشگاه قرار گیرد.

علی اصغر انصاری

  • اختتاميه جشنواره فاوا
  • تفاهم مشارکت عمومی و خصوصی در ارتباط با تولید برق تجدید پذیر
  • تفاهم مشارکت عمومی و خصوصی در ارتباط با مرکز پردازش سریع
  • تفاهم مشارکت عمومی و خصوصی در ارتباط با ابر دولت
  • تفاهم مشارکت عمومی و خصوصی در ارتباط با پست لجستیک و پست هوشمند
  • تفاهم مشارکت عمومی و خصوصی در ارتباط با تامین و خرید خدمات سامانه های مخابراتی و سنجشی
  • پنل سرمایه گذاری با موضوع قطب مراکز و پارکهای داده
  • کارگاه فرصت های سرمایه گذاری دریا محور
  • کارگاه تحول دیجیتال در صنعت معدن، فلزات و کشاورزی
  • نشست تخصصی در خصوص وضعیت اقتصاد دیجیتال ایران و چشم انداز آن در راستای برنامه هفتم
  • رونمایی از محصولات فناورانه
  • برگزاری پنل و کارگاه های های مختلف در خصوص موضوعات مرتبط با لبه تکنولوژی از قبیل هوش مصنوعی، اینترنت اشیاء، بلاکچین و ... در چهار روز نمایشگاه
  • پنل تخصصی IEEE شاخه ایران

لازم به توضیح است که شبکه ملی اطلاعات، صنعت فضایی، اقتصاد دیجیتال و دولت هوشمند محورهای اصلی جشنواره دهم به شمار می‌رود و سازمان‌ها و بنگاه‌های ارائه دهنده خدمات الکترونیکی، اپراتورهای ارتباطی و پستی، مراکز داده و ارائه دهندگان خدمات ابری زیرساختی، تولیدکنندگان تجهیزات شبکه ملی اطلاعات، تولید کنندگان زیرسیستم‌های ماهواره و ارائه دهندگان خدمات فضاپایه از جمله حاضرین در دهمین دوره جشنواره ملی فاوا خواهند بود.

محورهای این نمایشگاه عبارتند از:

  • اینترنت اشیاء
  • ⁠انرژی های تجدیدپذیر
  • ⁠هوش مصنوعی و کسب و کار
  • ⁠توزیع و مصرف برق هوشمند
  • ⁠شهر هوشمند و هوشمندسازی
  • ⁠اتصال پذیری و ارتباطات
  • ⁠فناوری های نرم و‌ خلاق
  • ⁠زیرساخت، امنیت و‌ برق پایدار
  • ⁠فناوری های نوین مالی و رمز ارز
  • ⁠هنرهای تصویری و رسانه دیجیتال

گفتنی است؛ پیش تر، نشست خبری شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه بین المللی فناوری اطلاعات، ارتباطات و برق پایدار (کیتکس 2024) با حضور اصحاب رسانه و تشکل های تخصص حوزه فاوا در محل خانه‌ نوآوری و فناوری ایران(iHiT) برگزار شد. (لینک)

در نشست  مذکور دکتر داوود ادیب، رئیس ‌کانون‌ هماهنگی دانش، صنعت و بازار فاوا اشاره نموده بود که در نمایشگاه امسال در مقایسه با دوره‌های قبل موضوع هم افزایی بین تشکل ها صورت پذیرفته و هماهنگی آن بر عهده کانون فاوا می باشد، همچنین  پیش بینی ما این است که با توجه به این که نمایشگاه امسال به طور تخصصی برگزار می گردد، شرکت کننده ها از حوزه های هوش مصنوعی، متاورس، بلاک چین و ... حضور خواهند یافت‌ تا از لبه های فناوری رونمایی شود.

داوود ادیب

ادیب همچنین تاکید نموده بود: سعی ما بر این است که نشست ها و کارگاه های تخصصی در حوزه های مرتبط با لبه تکنولوژی برگزار شوند تا نمایشگاه کیتکس را به کنفرانس ظرفیت تبدیل کنیم.‌

مهندس فرامرز رستگار، دبیر و نایب رئیس هیات مدیره سندیکای صنعت مخابرات ایران و رییس شورای سیاستگذاری این دوره از نمایشگاه نیز اشاره نموده بود: نمایشگاه کیتکس که در شهریور ماه امسال برگزار خواهد شد، محیطی به عنوان آموزشگاه های عملی برای هیات دولت جدید است.

کیتکس

رستگار تاکید کرده بود: در حوزه ارتباطات و اقتصاد دیجیتال نیاز به شناخت بهتری برای اداره امور کشور داریم و توسعه حوزه ارتباطات تنها به وزیر ارتباطات برنمی‌گردد و چندین دستگاه دیگر (سازمان بودجه، وزارت علوم، وزارت نفت و...) را نیز در بر می‌گیرد، در غیر این صورت بی نظمی رخ می دهد.

فرامرز رستگار

در پایان لازم به توضیح است که در نمایشگاه بین المللی فناوری اطلاعات، ارتباطات و برق پایدار (کیتکس  2024) که از تاریخ 19 لغایت 22 شهریورماه در کیش برگزار خواهد شد، صندوق نوآوری و شکوفایی به عنوان حامی مادی و معنوی شرکت های دانش بنیان بوده و فضایی با متراژ 150 متر را به خود اختصاص خواهد داد. همچنین وزارت ارتباطات، وزارت صمت، شرکت مخابرات ایران، کمیسیون فاوا اتاق بازرگانی ایران، سازمان منطقه آزاد کیش، شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش، مرکز همایش ها و نمایشگاه های بین المللی کیش، سندیکای صنعت مخابرات ایران، سندیکای صنعت برق ایران ،نظام صنفی رایانه ای کشور ، کانون ملی کارافرینان برتر رسمی، کانون کارافرینان برتررسمی استان تهران، ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان دیجیتال، خانه نوآوری و فناوری ایران، ستاد توسعه اقتصاد دیجیتال معاونت علمی ریاست جمهوری، انجمن هوش مصنوعی و اقتصاد دیجیتال ایران، انجمن شرکت های تولیدی دانش بنیان صنعت فاوا ، اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران، کانون هماهنگی افتا، سندیکای افتا، انجمن شرکت های نرم افزاری، گروه مشاوران توسعه کسب و کار سیناپتک، سندیکای شرکت های شناسایی و مکان یابی رادیویی، انجمن بین المللی مهندسی برق و الکترونیک (IEEE) شاخه ایران  نیز به عنوان اعضای شورای سیاستگذاری در نمایشگاه حضور خواهند داشت. 

همچنین هماهنگی رویدادهای نمایشگاه با کانون هماهنگی فاوا، نشست های خبری و امور رسانه ای با مدیریت سیتنا بوده و مجری نمایشگاه نیز شرکت ایپک بوم با مدیریت خانم سمیه قاصدی می باشد.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.