کدخبر :305224 پرینت
10 مرداد 1403 - 08:48

«امیر حافظ کیهانی» مشاور انجمن شرکت‌های فناور هوش مصنوعی ایران در امور نوجوانان

با حکم دکتر داوود ادیب، رییس انجمن شرکت های فناور هوش مصنوعی و اقتصاد دیجیتال ایران، «امیر حافظ کیهانی» نخبه ۱۲ ساله، مشاور امور نوجوانان این انجمن شد.

متن خبر

به گزارش سیتنا، سه شنبه نهم مرداد ماه ۱۴۰۳ با تصویب هیات مدیره و با حکم رییس انجمن شرکت های فناور هوش مصنوعی و اقتصاد دیجیتال ایران، «امیر حافظ کیهانی» به عنوان مشاور انجمن در امور نوجوانان انتخاب شد .

در این حکم که طی مراسمی با حضور اعضای هیات مدیره انجمن اهدا گردید، آمده است:

جناب آقای امیر حافظ کیهانی

با سلام و عرض ادب

با توجه به افتخارات کسب شده و سوابق علمی و تحقیقاتی شما در حوزه های مارکتینگ، برنامه نویسی با زبان پایتون، سخنرانی در سمینارهای داخلی و خارجی و همچنین حضور در مجامع علمی از جمله دانشگاه های معتبر خارج از کشور، بدینوسیله به استناد ماده 21 اساسنامه انجمن، به عنوان مشاور انجمن شرکت های فناور هوش مصنوعی و اقتصاد دیجتال ایران در «امور نوجوانان» در بخش اقتصاد دیجیتال منصوب می گردید.

قطعا رشد و توسعه صنعت کشورمان، مدیون تلاش و مجاهدت بی وقفه و بی دریغ نخبگان و دانشمندانی است که ایام نوجوانی خود را سرمایه ای برای سربلندی و سازندگی این مرز و بوم در این شرایط خطیر قرار داده اند.

امیدوارم با حضورتان در انجمن هوش مصنوعی و اقتصاد دیجیتال ایران بتوانیم از تجربیات شما در راستای جهت دهی نوجوانان مستعد استفاده نموده و برنامه های راهبردی متناسبی را برای نوجوانان و جوانان کشور در راستای توسعه هوش مصنوعی و اقتصاد دیجیتال ایران تدوین نماییم.

نخبه

امیر حافظ کیهانی به زبان پایتون علاقه مند می باشد و معتقد است که برنامه ‌نویسی کامپیوتر با استفاده از زبان پایتون یک فرایند توسعه و نوشتن برنامه‌های کامپیوتری است. پایتون یک زبان برنامه‌نویسی سطح بالا و تفسیری است که برای خوانایی و سادگی طراحی شده است. از پایتون می‌توان در زمینه‌های مختلفی از جمله توسعه وب، علم داده، هوش مصنوعی، اتوماسیون سیستم و برنامه‌نویسی سیستم استفاده کرد.

نوجوان خلاق کسب و کار ایران همچنین اعتقاد دارد، پایتون دارای کتابخانه‌های فراوانی است که برای انجام وظایف خاصی مانند پردازش تصویر، علم داده، شبکه‌های عصبی، وب سایت توسعه و وب، پایگاه داده و غیره استفاده می‌شوند. این کتابخانه‌ها مجموعه‌ای از توابع و ابزارهای مفید هستند که توسط جامعه برنامه ‌نویسی پایتون توسعه داده شده‌اند و به شما امکان انجام وظایف خاص را با استفاده از کدهای پیش نویسی فراهم می‌کنند.

گفتنی است که در این مراسم رییس و اعضای هییت مدیره گروه فرهیختگان بین المللی کسب و کار ایرانیان، تعدادی از مسولین حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور و همچنین رییس کانون کارافرینان برتر رسمی استان تهران حضور داشتند و از امیر حافظ کیهانی تقدیر به عمل آوردند.

ماموریت انجمن هوش مصنوعی و اقتصاد دیجیتال ایران به طور کلی ترویج و توسعه‌ دانش و فناوری هوش مصنوعی و اقتصاد دیجیتال در ایران می‌باشد. این انجمن به مشاوره در راستای ترویج استفاده از فناوری‌های نوین مبتنی بر هوش مصنوعی و اقتصاد دیجیتال در سازمان ها، ادارات، وزارت خانه ها، بانک ها، دانشگاه ها و صنایع مختلف خصوصی و دولتی، توسعه‌ کاربردهای نوین این فناوری‌ها در اقتصاد کشور و ارتقای سطح دانش و آگاهی عمومی در حوزه‌های مختلف و همچنین تقویت شرکت های حوزه هوش مصنوعی و اقتصاد دیجیتال ایران در حوزه های مختلف خواهد پرداخت.

این انجمن به منظور ترویج همکاری و تبادل نظر بین اعضا و برگزاری همایش‌ها، کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی در زمینه هوش مصنوعی و اقتصاد دیجیتال فعالیت نموده و تلاش خواهد نمود تا در ارتباط با حوزه های حکمرانی، عضویت، ارائه خدمات، تنظیم ‌‌‌گری و تاثیرگذاری بر سیاست‌های مرتبط با این حوزه نقش اساسی در کشور و منطقه داشته باشد.

لازم به توضیح است که در تاریخ نهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ شهریار پور زارع نخبه 12 ساله  حکم عنوان مشاور انجمن در امور نوجوانان را دریافت نموده بود.

گزارش تصویری این مراسم را ببینید:

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.