کدخبر :305139 پرینت
08 مرداد 1403 - 13:24

انجام 105 کیلومتر حفاری پروژه فیبرنوری در کردستان

مدیرکل ارتباطات کردستان با اشاره به مشکلات متعدد در اجرای پروژه فیبرنوری از جمله تأخیر در ابلاغ تفاهم نامه و همچنین وضعیت توپوگرافی استان، از حفاری و داکت کشی 105 کیلومتر پروژه فیبرنوری در این استان خبر داد.

متن خبر

به گزارش سیتنا، آرام حیدری گفت: پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها به عنوان بزرگترین و مهمترین پروژه ارتباطاتی کشور در سال جاری و از طرح‌های ابلاغی دولت سیزدهم است و از تمام ظرفیت‌ها برای اجرای این طرح و اتصال تمام شهرهای استان به شبکه پر سرعت فیبر نوری تا پایان سال استفاده می‌کنیم.

وی افزود: در‌ حال حاضر اجرای این پروژه در دو شهر بزرگ سنندج و سقز در حال انجام است که بیش از 105 کیلومتر حفاری و داکت کشی و هشت کیلومتر فیبرکشی داخل میکروداکت انجام گرفته است.

حیدری ضمن تأکید بر سرعت بخشی به کار توسط شرکت مبین نت در اجرای این پروژه، بیان کرد: تا هفته دولت باید امکان بهره برداری از سرویس فیبر نوری در شهرهای سنندج و سقز مهیا شود.

در ادامه امید واسمی، نماینده مبین نت ضمن ارائه گزارشی از روند اجرای پروژه در شهرهای مختلف استان، به مشکلات و چالش های اجرای پروژه اشاره کرد و گفت: با اجرای این پروژه شاهد ارتقای کیفیت پوشش اینترنت ثابت در استان کردستان خواهیم بود.

انتهای پیام
نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.