کدخبر :305029 پرینت
06 مرداد 1403 - 15:08

اجرای 131 کیلومتر میکروداکت گذاری فیبرنوری در اردبیل

مدیرکل ارتباطات اردبیل از اجرای 131 کیلومتر میکروداکت گذاری فیبرنوری در این شهر و اتصال بیش از صد هزار نفر از روستائیان استان اردبیل به شبکه ارتباطی کشور خبر داد.

متن خبر

به گزارش سیتنا، با حضور شهریار سرداری، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل؛ مهران ناظر، مدیرکل پست استان؛ فرهنگ اسماعیل زاده، معاون اداره‌کل ارتباطات؛ احمد صفدری، معاون مدیریت شعب پست بانک و سایر اعضا چهارمین جلسه شورای راهبری مدیریت فاوای استان اردبیل در سالن جلسات اداره کل فاوای استان اردبیل برگزار شد.

سرداری با اشاره به پیشرفت خوب پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها در شهر اردبیل، تصریح کرد: تاکنون 90 کیلومتر حفاری، 131 کیلومتر میکروداکت گذاری، 58 کیلومتر بتن ریزی و تعداد 125 دستگاه FAT نصب شده است و با روند رو به رشدی که این پروژه دارد، امیدواریم شرکت مجری طرح، بموقع پروژه را اتمام کرده تا شهروندان بتوانند از سرعت بسیار بالای اینترنت استفاده کنند.
وی افزود: از محل اجرای طرح توسعه خدمات عمومی اجباری روستایی (USO)، تاکنون تعداد 78 سایت ارتباطی جدید احداث و تعداد 73 سایت ارتباطی توسط اپراتورهای همراه اول و ایرانسل ارتقاء و به بهره برداری رسیده اند.
سرداری با بیان اینکه این سایتها با اعتباری بالغ بر 4000 میلیارد ریال راه اندازی شده اند، گفت: با بهره برداری از این سایتها بیش از 300 روستای بالای 20 و زیر 20 خانوار استان با پوشش جمعیتی بیش از صد هزار نفر به شبکه ارتباطی کشور متصل شدند.
مدیرکل ارتباطات استان اردبیل خاطرنشان کرد: در جهت توسعه ارتباطات در شهرک های جدید الاحداث مقرر شد که اپراتورهای همراه اول مطالعات و بررسی های لازم را جهت احداث سایت تلفن همراه در شهرک سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را انجام و در اسرع وقت نسبت به اجرائی کردن آن اقدام کنند.
سرداری با بیان اینکه اپراتورهای مجری طرح USO نسبت به تکمیل نواقصات سایتهای راه اندازی شده سریعا اقدام کنند، گفت: یکی از مشکلات و درخواست های شهروندان اردبیلی رفع تداخلات فرکانسی در این شهر است که هماهنگی های لازم جهت رفع این مشکل با اداره‌ کل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه آذر انجام شده است که امیدواریم بزودی با انجام اقدامات فنی این مساله حل و فصل شود.
در پایان این جلسه به مناسبت روز فناوری اطلاعات و برگزاری پایدار و امن دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری، از مدیران و معاونین فاوای استان، کارشناس فناوری اطلاعات و کارشناس روابط عمومی اداره‌کل فاوای استان تجلیل به عمل آمد.
انتهای پیام
نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.