کدخبر :304080 پرینت
18 تیر 1403 - 15:27

نقش آرای کارشناسی در توسیع زیست بوم تحول آفرین هوش مصنوعی در دولت آتی

رئیس انجمن صنفی شرکت های فناور هوش مصنوعی و اقتصاد دیجیتال ایران در نامه‌ای خطاب به رئیس جمهور منتخب تاکید کرد: وفق فصل سیزدهم برنامه هفتم توسعه، دولت مکلف به حمایت از توسیع زیست بوم تحول آفرین هوش مصنوعی و تعامل با ذینفعان این حوزه است، همچنان‌که افزایش سهم اقتصاد دیجیتال از تولید ناخالص ملی مورد تاکید قرار گرفته است. از سوی دیگر سیاست های کلی اصل ۴۴ و اسناد پایین دستی نظیر قانون بهبود مستمر کسب و کار در راستای ایجاد زمینه های لازم برای توسعه بخش خصوصی و انتقال قدرت از بخش عمومی به خصوصی به منظور رشد واقعی در تولید ملی تدوین شده که امید می‌رود در دولت جنابعالی مورد اهتمام قرار گیرد.

متن خبر

به گزارش سیتنا، دکتر «داوود ادیب» رییس هیات مدیره انجمن شرکت های فناور هوش مصنوعی و‌ اقتصاد‌ دیجیتال ایران در نامه‌ای خطاب به دکتر مسعود پزشکیان، منتخب چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نوشت:

جناب آقای دکتر پزشکیان
منتخب محترم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران 

با سلام و تحیت؛
پیروزی جنابعالی بی شک نشانه تحول خواهی و اصلاح جویی بخش وسیعی از جامعه ایرانی است که با وجود نتایج اقتصادی و اجتماعی برخی نابسامانی‌های مدیریتی، همچنان بر مسیر مسالمت جویی و تعامل ملی پای فشردند.
از این روی، موفقیت دولت جنابعالی در غلبه بر تهدیدات و مشکلات فزاینده پیش رو بدون اتکا به بدنه اجتماعی و مردمی که «بخش خصوصی» تجلی آن در اقتصاد است، میسر نخواهد بود.
همانطور که مستحضرید، وفق فصل سیزدهم برنامه هفتم توسعه، دولت مکلف به حمایت از توسیع زیست بوم تحول آفرین هوش مصنوعی و تعامل با ذینفعان این حوزه می باشد. همچنانکه در همین قانون، افزایش سهم اقتصاد دیجیتال از تولید ناخالص ملی مورد تاکید قرار گرفته است.
از سوی دیگر سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی و اسناد پایین دستی آن نظیر قانون بهبود مستمر کسب و کار در راستای ایجاد زمینه های لازم برای توسعه بخش خصوصی و انتقال قدرت از بخش عمومی به خصوصی به منظور رشد واقعی در تولید ملی تدوین شده که امید می‌رود در دولت جنابعالی مورد اهتمام قرار گیرد.
انجمن صنفی شرکت های فناور هوش مصنوعی و اقتصاد دیجیتال ایران به عنوان نماینده بخش خصوصی و سخنگوی فعالان این حوزه، ضمن تبریک صمیمانه به جنابعالی و آرزوی موفقیت برای دولت منتخب، آمادگی خود برای هرگونه تعامل و همکاری را اعلام نموده و امیدوار است که در دوره جدید، آرای کارشناسی بخش خصوصی و دانشگاهی نقش شایسته یابد.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.