کدخبر :294088 پرینت
12 اردیبهشت 1403 - 14:54

افتتاح روزانه 57 مرکز شارژ خودروهای برقی در بلژیک

شرکت ارزیابی مراکز شارژ خودروهای الکتریکی بلژیک اعلام کرد که رشد ایجاد مراکز شارژ خودرو در بلژیک بیش از دو برابر میانگین اروپا می‌باشد، این شرکت همچنین از راه‌اندازی روزانه 57 مرکز جدید خبر داده است.

متن خبر

به گزارش سیتنا، شرکت ارزیابی مراکز شارژ خودروهای الکتریکی بلژیک اعلام کرد که رشد ایجاد مراکز شارژ خودرو در بلژیک بیش از دو برابر میانگین اروپا می‌باشد. این شرکت با اعلام اینکه در سال گذشته، 20855 مجوز جدید صادر گردید، از راه‌اندازی روزانه 57 مرکز جدید خبر داده است.

بر این اساس، بلژیک با رشد 89 درصدی، کشورهای همسایه خود را پشت سر گذاشته است. میانگین رشد ایجاد مراکز شارژ خودرو برقی در اتحادیه اروپا، 38 درصد می‌باشد. رشد مراکز شارژ خودرو حاکی از افزایش تعداد خودروهای الکتریکی بوده و می‌تواند ضریب اشتغال را نیز بالا نگهدارد.

افزایش ثبت خودروهای برقی در بلژیک علیرغم کاهش در سطح اتحادیه اروپا

انجمن خودروسازان اروپایی (ACEA) اعلام کرد که ثبت خودروهای سواری جدید در اتحادیه اروپا در ماه مارس نسبت به مدت مشابه سال قبل، 5.2 درصد (10.3 میلیون خودرو) کاهش یافت است. به گزارش ACEA، خودروهای الکتریکی در حال از دست دادن سهم بازار در اروپا می‌باشند، اما این روند در بلژیک قابل مشاهده نیست.

در بلژیک، سهم خودروهای تمام الکتریکی در ماه مارس امسال، به 23.8 درصد (11711 خودرو) افزایش یافته است. این در حالی است که این رقم در بازار اروپا از 13.9 درصد از مارس سال گذشته به 13 درصد کاهش یافت. در مقابل، سهم خودروهای هیبریدی از 24.4 درصد به 29 درصد افزایش یافت. سهم خودروهای بنزینی و دیزلی نیز از 51.8 درصد به 47.8 درصد کاهش یافت که همچنان کمتر از نیمی از ثبت خودروها را تشکیل می‌دهد.

با این وجود، ثبت خودروهای سواری بنزینی جدید در ماه مارس در بلژیک، 13.5 درصد (44751 خودرو) کاهش یافته است. این کاهش در میان چهار بازار بزرگ اروپا یعنی آلمان، برابر با 6.2 درصد، اسپانیا 4.7 درصد، ایتالیا 3.7 درصد و فرانسه 1.5 درصد بوده است.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.