کدخبر :293941 پرینت
09 اردیبهشت 1403 - 15:53

حذف اپلیکیشن‌های هوش مصنوعی از فروشگاه اپل به خاطر محتوای غیراخلاقی!

اپل اعلام کرد که تعدادی از اپلیکیشن‌های تولید تصویر هوش مصنوعی را که قابلیت تولید تصاویر غیراخلاقی بدون رضایت افراد را داشتند، از اپ استور حذف کرده است.

متن خبر

به گزارش سیتنا، این اقدام در پی گزارش‌هایی صورت گرفت که نشان می‌داد این اپلیکیشن‌ها از طریق تبلیغات در اینستاگرام، امکان سوءاستفاده از تصاویر افراد را ترویج می‌کردند.

بنا بر گزارش وبسایت 404 Media، برخی از اپلیکیشن‌های تولید تصویر هوش مصنوعی در اپ استور، در تبلیغات خود به قابلیت تولید تصاویر مستهجن بدون رضایت افراد اشاره می‌کردند.

این وبسایت افزود: اپل بلافاصله پس از اطلاع از این موضوع، دست به کار شد و برنامه‌های متخلف را از اپ استور حذف کرد. این اقدام نشان می‌دهد که اپل در زمینه مقابله با محتوای نامناسب و سوءاستفاده از تصاویر افراد، جدیت دارد.

در همین ارتباط، اپل اعلام کرد حذف برنامه‌های تولید تصویر هوش مصنوعی که قابلیت سوءاستفاده از تصاویر افراد را داشتند، اقدامی مهم در راستای حفظ حریم خصوصی و امنیت کاربران است.

وبسایت 404 Media در ادامه نوشت: این اقدام نشان می‌دهد که اپل به عنوان یکی از بزرگترین شرکت‌های فناوری در جهان، به مسئولیت‌های خود در قبال کاربرانش آگاه است و برای مقابله با سوءاستفاده از فناوری تلاش می‌کند.

اپل باید به تلاش‌های خود در این زمینه ادامه دهد و اقدامات بیشتری برای مقابله با این مشکل انجام دهد. این اقدام می‌تواند پیامی هشداردهنده برای سایر توسعه‌دهندگان برنامه باشد. آنها باید بدانند که اپل به طور جدی با محتوای نامناسب و سوءاستفاده از تصاویر افراد برخورد می‌کند و در صورت مشاهده هرگونه تخلفی، بدون تردید اقدام به حذف برنامه‌های متخلف خواهد کرد.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.