کدخبر :291057 پرینت
24 بهمن 1402 - 15:10

مدیرکل ارتباطات اصفهان، خبر داد: اجرای بیش از 347 هزار متر حفاری فیبرنوری در 10 شهر استان

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اصفهان از اجرای بیش از 347 هزار متر حفاری و 85 هزار متر فیبرگذاری در 10 شهر استان خبر داد.

متن خبر

مهندس جعفر مطلب زاده، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اصفهان، در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا پیرامون آخرین وضعیت پروژه فیبرنوری در این استان، اظهار کرد: پروژه فیبرنوری در استان اصفهان در شهرهای شاهین شهر (توسط یک اپراتور)، نجف آباد، خمینی شهر، داران، گلپایگان و خوانسار (توسط اپراتور آسیاتک)، بهارستان، فولادشهر، مبارکه و مجلسی (توسط اپراتور فناپ) در حال اجراست.

وی افزود: در 10 شهر مذکور در حال حاضر 347 کیلومتر حفاری و تعداد 1597 عدد سرپست نوری (FAT) در معابر شهری نصب شده و حدود 85 کیلومتر فیبرکشی در داخل میکروداکت (شوتینگ) انجام گرفته است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اصفهان، خاطر نشان کرد: تا کنون با 52 شهردار توافق نامه پروژه فیبرنوری شهری و اپراتور مربوطه امضاء شده و مابقی شهرها در دست مذاکره و برگزاری جلسات هماهنگی شهرداران با حضور فرماندارن است.

مطلب زاده، در ادامه بیان کرد: تا کنون برای شهرستان های آران و بیدگل، فلاورجان، لنجان و سمیرم جلسات جداگانه برای تشریح پروژه ملی فیبرنوری منازل و کسب و کارها و تسریع در امضاء توافق نامه برگزار شده است.

وی در ادامه در خصوص پیشرفت پروژه در 10 شهر در دست اجرا تشریح کرد: 100 درصد حفاری (47 کیلومتر) در شهر خوانسار به اتمام رسیده و اتصال این شهر به شبکه زیرساخت برقرار شده است و نقاط حضور برای تایید اداره کل تنظیم مقررات منطقه مرکزی ارسال شده، 100 درصد حفاری (30 کیلومتر) در شهر داران، 58 درصد حفاری (47 کیلومتر) در شهر گلپایگان، 76 درصد حفاری (68.8 کیلومتر) در شهر بهارستان، 90 درصد حفاری (58 کیلومتر) در شهر فولادشهر، 76 درصد حفاری (24.3 کیلومتر) در شهر مجلسی، 30 درصد حفاری (21 کیلومتر) در شهر مبارکه، 10 درصد حفاری (24 کیلومتر) در شهر خمینی شهر، 5 درصد حفاری (12.5 کیلومتر) در شهر نجف آباد، 21 درصد حفاری (15 کیلومتر) در شهر شاهین شهر انجام شده است.

مطلب زاده در پایان اشاره کرد: از 114 شهر استان 12 شهر زیار، قهجاورستان، حسن آباد، محمدآباد، نصرآباد، نیک آباد، تودشک، سجزی، کوهپایه، اژیه، هرند و ورزنه هنوز فاقد ابلاغ هستند و موضوع از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در دست پیگیری است.

انتهای پیام

خبرنگار: فرزانه احمدی منش

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.