کدخبر :286731 پرینت
06 آبان 1402 - 11:01

ضرورت برنامه‌ریزی جهت صادرات خدمات و محصولات دانش‌بنیان

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس بر لزوم رفع دیوان سالاری زائد اداری در مسیر حمایت از توسعه صادرات تأکید و برنامه‌ریزی جهت صادرات خدمات و محصولات دانش‌بنیان را ضروری دانست.

متن خبر

به گزارش سیتنا، محمدمهدی زاهدی در گفت‌وگو با خانه ملت  بر لزوم اثربخشی و ایفای نقش بخش خصوصی و اتاق بازرگانی استان کرمان در مسیر توسعه صادرات تاکید کرد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جنگ اقتصادی و تحریم ها با هدف متزلزل کردن اقتصاد کشور، عنوان داشت: اگرچه این تحریم ها بر  معیشت خانواده ها تاثیر داشته اما در اراده و همراهی ملّت ایران در مسیر پیشرفت بی اثر بوده است.

وی صنایع فولاد و مس و محصولات پسته، خرما، مرکبات و صنایع دستی همچون قالی، فرش، گلیم و پته را به عنوان مهمترین اقلام صادراتی استان کرمان دانست که سهم قابل توجهی در حوزه صادرات غیرنفتی داشته اند. 

عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم مجلس، راه اندازی درگاه ملی مجوزهای کسب و کار و تاکید دولت بر استقرار کامل پنجره ملی خدمات دولت هوشمند را از اقدامات ماندگار دولت سیزدهم دانست که موجب تسهیل صدور مجوزها و ایجاد شفافیت و حذف رانت می شود.

زاهدی با اشاره به سهم پایین استان در صادرات خدمات و محصولات دانش بنیان بر لزوم برنامه ریزی برای بهبود این حوزه تاکید کرد و از وجود ظرفیت های بالقوه استان به عنوان موتور محرک و پیشران صادرات دانش بنیان از جمله وجود دانشگاه ها و پژوهشگاه ها و پارک های علم و فناوری خبر داد.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با اشاره به سابقه پیگیری راه اندازی دفتر وزارت امور خارجه در استان و وجود  گمرکات و مناطق ویژه اقتصادی در استان، بر لزوم برنامه ریزی برای ارتقا جایگاه صادرات غیرنفتی استان به رتبه سه در سال آینده تأکید کرد.

وی با اشاره به روند رو به رشد صادرات در استان کرمان ابراز امیدواری کرد و گفت: با اقدامات صورت گرفته شاهد شکوفا شدن روز به روز صادرات در استان کرمان و تاثیر گذاری آن در عمران و آبادانی کرمان و رفاه و معیشت هم استانی ها باشیم.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.