کدخبر :286047 پرینت
18 مهر 1402 - 14:54

عدم ارائه کالا و خدمت؛ عنوان بیشترین شکایت ثبت شده در حوزه اینماد

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، گفت: روزانه بین ۲۰ تا ۳۰ شکایت و ماهانه حدود هزار شکایت ثبت می‌شود که بیشترین عنوان شکایت نیز مربوط به عدم ارائه کالا و خدمت است.

متن خبر

به گزارش سیتنا، نشست خبری امین کلاهدوزان، رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی پیرامون سامانه صدور اینماد جدید، امروز سه‌شنبه ۱۸ مهرماه برگزار شد.

کلاهدوزان در این مراسم، اظهار کرد: مجموعه شرکت‌های دارای اینماد بیش از ۱۸۰۰ همت معامله تجارت الکترونیک را ثبت کردند که نسبت به سال ۱۴۰۰ رشد ۴۸ درصدی را داشته است.

وی با بیان اینکه در شش ماه نخست امسال ۴۰ هزار اینماد جدید صادر شده است، افزود: تا این لحظه اینمادهای فعال برای شرکت‌ها به ۱۸۰ هزار عدد رسیده، البته ۲۰۰ هزار اینماد صادر شده است که برخی فعال نیستند.

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی درباره شکایات مطرح شده در حوزه اینماد گفت: روزانه بین ۲۰ تا ۳۰ شکایت و ماهانه حدود هزار شکایت ثبت می‌شود که بیشترین عنوان شکایت نیز مربوط به عدم ارائه کالا و خدمت است.

کلاهدوزان درباره رونمایی از سامانه جدید اینماد بیان کرد: اواخر شهریور ماه امسال با توجه به نظراتی که برای بهبود این سامانه وجود داشت، تغییراتی در آن ایجاد و اواخر شهریور سامانه جدید رونمایی شد. سامانه اینماد جدید از ابتدای هفته جاری به صورت کامل در حال فعالیت است و در بازه دو هفته‌ای که از آغاز به کار این سامانه می‌گذرد، ۲۰۰ کسب و کار اشکالاتی داشتند که موانع آنها را برطرف کردیم و از روز شنبه گذشته این سامانه بدون مشکل در حال انجام فعالیت است.

وی تاکید کرد: روال کار سامانه جدید با شاپرک و نهادهای نظارتی مانند گذشته برقرار است. کاربران نیز می‌توانند در بخش کاربری اینماد یا شکایت‌های خود را ببیند و پاسخ بدهد. فرایندهای باقیمانده از سامانه قبلی به سامانه جدید نداریم، البته بخش‌هایی به سامانه جدید اضافه شده که کاربران را از ثبت و پیگیری تیکت بی‌نیاز کرده است.

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی ادامه داد: دو هفته از آغاز به کار سامانه جدید می‌گذرد و گزارش‌هایی در خصوص مشکلات سامانه مطرح شده است. این گزارش‌ها عموماً به مشکلات فنی سامانه جدید مربوط نبوده و ایراد کار در بخش دیگری وجود داشته؛ اما چون روی کار آمدن سامانه جدید با این مشکلات همزمان شده آن را به مشکل داشتن سامانه مربوط کرده‌اند.

در ادامه این مراسم، ندا مصطفوی، سرپرست مرکز تسهیل تجاری مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، گفت: بازنویسی سامانه اینماد چند سالی در دستور کار قرار داشت و به دلیل آن نیز فرایندهایی که به این سامانه اضافه شده بود و برخی ناهماهنگی‌ها را رقم می‌زد.

وی افزود: با شناختی که از نیازهای کسب‌وکارها و کاربران به دست آورده بودیم بعد از چند سال بازنویسی سامانه انجام شد. تمام فرایندها به صورت خودکار به سامانه جدید منتقل شده است. ابطال، انتقال دامنه و تعریف نماینده در سامانه جدید تسهیل شده است. مورد مهمی که راه‌اندازی کردیم احراز هویت یکپارچه است که تمام کاربران می‌توانند به‌صورت یکپارچه احراز هویت شوند. در روزهای نخست مشکلاتی ایجاد شد که تمامی آن‌ها رفع شده است. ارتباط ما با شاپرک به تثبیت رسیده و صدور درگاه برای کسب و کارها با مشکل مواجه نیست.

سرپرست مرکز تسهیل تجاری مرکز توسعه تجارت الکترونیکی درباره احراز هویت یکپارچه گفت: احراز هویت یکپارچه این سامانه از طریق سامانه امتا انجام می‌شود و علاوه بر احراز هویت به نوعی می‌توانیم استعلام مجوزهای فرد را نیز دریافت کنیم. علاوه بر آن احراز هویت یکپارچه از طریق پنجره واحد خدمات دولت هوشمند را نیز در دسترس داریم.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.